בכיר ברשות במקומית חשוד בדיווח כוזב על עסקת מקרקעין

‎‎בכיר ברשות מקומית במרכז הארץ נעצר ע"י רשויות המס בחשד לדיווח כוזב על עסקת מקרקעין, במטרה להתחמק מתשלום מס ■ שמו של הבכיר נאסר לפרסום

‎‎בכיר ברשות מקומית במרכז הארץ נעצר על-ידי רשויות המס בחשד לדיווח כוזב על עסקת מקרקעין, במטרה להתחמק מתשלום מס.

שמו של הבכיר נאסר לפרסום, ואולם מהפרטים שהותרו לפרסום עולה כי החשוד סיכם לרכוש דונם קרקע מאדם אחר במחיר של 116 אלף דולר, בעסקה נטו, שבה המסים וההוצאות חלים על הרוכשים, אך בפועל חתמו השניים על חוזה מכירה, בו הוצהר על תמורה של 88 אלף דולר בלבד, וכי המס חל על המוכרים. החוזה נערך בידי עורך דין שייצג את הבכיר ודיווח על העסקה למס שבח.

‏כנגד הבכיר ועורך דינו נפתחה חקירה סמויה על-ידי משרד חקירות מס הכנסה תל-אביב, שהפכה לגלויה אתמול (ג') עם מעצרם. כן נערך מספר רב של חיפושים, נתפסו מסמכים, ועוכבו לחקירה מעורבים נוספים בעסקה.

במהלך הפעילות סירב הבכיר לפתוח את דלת ביתו לחוקרים, התחמק מהם ולא השיב לטלפונים משך מספר שעות.

אמש הובאו החשודים לבית משפט השלום בתל-אביב לדיון בתנאי שחרורם ממעצר. השופטת תרצה שחם-קינן שיחררה את השניים ממעצר תחת מגבלות, אך לבקשתם אסר בית המשפט על פרסום שמותיהם ופרטים מזהים אחרים.

‏‎‎הצהרה כוזבת

‏‎‎החשד כנגד השניים עלה במסגרת ביקורת שנערכה במשרד מיסוי מקרקעין מרכז. לפי הערכות השווי של משרד מיסוי מקרקעין, התמורה האמיתית עבור הקרקע הייתה גבוהה יותר מהמוצהר ומהסיכומים שלכאורה נעשו ועמדה על סך של 280 אלף דולר. בהתאם, הוצאו שומות מס למוכרים.

ואולם, כאשר המוכרים בקשו מהרוכש - אותו בכיר ברשות המקומית - לשלם את המס, כפי שהתחייב, הגיש הבכיר ערר לבית המשפט המחוזי על הסכום שקבע מנהל מס שבח. לאחר שהערר נדחה, עלה חשד לפיו המוכרים והרוכשים ביחד עם עורך דינו של הרוכש דיווחו על עסקה בסכום נמוך מהסכום האמיתי, כדי להתחמק מתשלום מס.

‏מהחקירה הראשונית עלה כי בעל התפקיד הבכיר ברשות המקומית עומד מאחורי קבוצת רוכשים ובחר להסתתר בעת הרכישה מאחורי אביו המבוגר, בן ה-90.

עוד עלה כי אחד הרוכשים טען בעדותו כי הוא לבדו שילם עבור רבע דונם סכום של 88 אלף דולר, בעוד שהוצהר למס שבח כי סכום זה מהווה את התמורה עבור דונם שלם - כלומר הסכום שהתקבל עולה בהרבה על הסכום שדווח למיסוי מקרקעין. ‏‎‎‏