פשרה: ערוץ 10 לא יתנצל ולא יפצה את רה"מ נתניהו

הפשרה גובשה לאחר שנתניהו הגיש תביעת דיבה בסך 3.5 מיליון שקל בגין תחקיר "ביביטורס" ששודר בערוץ ■ עפ"י הפשרה, הזוג נתניהו ימשוך את התביעה לאור "מצבו הכלכלי הקשה של ערוץ 10", ולא בגלל שהתחרט על מהות התביעה

ערוץ 10 לא יתנצל על תחקיר "ביביטורס" נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ולא יידרש לפצותו - כך קובע הסכם הפשרה שנחתם אתמול (ד') בין ראש הממשלה ורעייתו לבין ערוץ 10 והעיתונאים רביב דרוקר ומיקי רוזנטל.

על-פי ההסכם, הזוג נתניהו ימשוך את התביעה לבקשת ערוץ 10, לאור "מצבו הכלכלי הקשה של הערוץ", ולא בגלל שהתחרט על מהותה של התביעה. ההסכם, שגובש על-ידי השופט העליון בדימוס תיאודור אור, נחתם לאחר שדירקטוריון ערוץ 10 אישר אותו.

כמו כן, ההסכם כולל סעיף שקובע כי ערוץ 10 יסקר, על אף התביעות, את ראש הממשלה בצורה "הוגנת ועניינית".

באפריל 2011 הגישו ראש הממשלה ורעייתו תביעת דיבה נגד נגד דרוקר וחברת חדשות ערוץ 10, לאחר פרסום תחקיר בתוכנית "המקור" שבו תוארו, לכאורה, נסיעותיהם הראוותניות לחו"ל של בני הזוג נתניהו, על חשבון תורמים. נתניהו דחה את הטענות והגיש תביעה על סך 3.5 מיליון שקל. לאחר מכן החל הליך הגישור בהובלתו של השופט אור.

בשנה האחרונה נקלע ערוץ 10 למשבר כלכלי חריף, ובין היתר עלה התחקיר כאחת הסיבות שבגינן ראש הממשלה מסרב בעקביות לסייע לערוץ. בשבועות האחרונים נועדת ועדה הכוללת אנשי אוצר בכירים ואת מנכ"ל משרד ראש הממשלה, שמטרתה למצוא דרך לסייע לערוץ לשלם את חובותיו.

מערוץ 10 נמסר כי "ההליך המשפטי לא הסתיים, ואיננו יכולים להגיב".

מלשכת ראש הממשלה לא נמסרה תגובה.