ביהמ"ש מציג: מחירון למטר קללות מיניות ואיומים על שוטרים

הסיפור הבא כולל ציטוטים לא נעימים במיוחד, בלשון בוטה למדי - ולכן מי שלא מעוניין להיתקל בכאלה מוזמן להיפרד מאיתנו כבר עכשיו ■ מטרת הסיפור ללמד משהו על ההגנה המגוחכת שמספקת מערכת המשפט לעיתים לאנשי החוק

הסיפור הקטן הבא כולל ציטוטים לא נעימים במיוחד, בלשון בוטה למדי - ולכן מי שלא מעוניין להיתקל בכאלה מוזמן להיפרד מאיתנו כבר עכשיו. מטרת הסיפור היא ללמד משהו על ההגנה המגוחכת שמספקת מערכת המשפט לעיתים לאנשי החוק, שאמורים לשמור על הסדר הציבורי.

האזרח הישראלי גנריך סנקביץ הורשע על-פי הודאתו היום (ה') בבית המשפט השלום בתל-אביב כי בתאריך 23 בינואר 2010 קילל נמרצות שוטרים שעצרו אותו ברחוב כצנלסון בבת-ים, זאת כחלק מחקירת קטטה שאירעה במקום.

בתגובה להודעת העיכוב אמר הנאשם לשוטר: "אתם בני זונות שרמוטות" ואיים עליו: "אני מכיר אותך, אני יודע איפה אתה גר ומכיר את המשפחה שלך, אתה עוד תשלם על זה, בן זונה, אתה עוד תמצוץ לי את הזין, אני אמצא אותך, ואתה תשלם על זה".

כאשר שוטרת בתפקיד ניסתה להסביר לנאשם את מהות עיכוב, הוא ענה לה: "שם זין (על ביטוי זה חזר מספר פעמים) על הכול ועליה", ואמר שיזיין אותה, שהוא "אוהב שהשוטרים מוצצים לו, וש"החוק לא מעניין אותו". בנוסף לכך השליך את מפתחות רכבו על מכסה המנוע, צעק "את יכולה לדחוף אותם" וסיים באיום שכוון לכל השוטרים שהיו שם בתפקיד: "מי שישרוט לי את המכונית - ישלם על כך".

את כל ההתנהלות "למופת" הזו ביצע גנריך כשהוא תחת עונש מאסר על-תנאי ל-3 חודשים. והנה, הגיע יום ההכרעה - ומה פסקה לו השופטת דורית רייך-שפירא, לאחר שהפליגה בדבריה על חומרת המקרה?

1. הארכת המאסר המותנה (על-תנאי) בשנתיים נוספות.

2. העמדת הנאשם בפיקוח שירות המבחן למשך 29 חודשים.

3. פיצוי בסך אלף שקל לכל אחד, לשניים מעדי התביעה.

4. פיצוי בסך 300 שקל לשוטרת שהעליב וקילל.

5. קנס בסך 500 שקל שישולם למדינת ישראל.