מדד האינדיקטורים המובילים בארה"ב עלה 0.6% בספט'

לעומת צפי לעלייה של 0.1% בלבד ■ זינוק של 46 אלף בתביעות הראשוניות לדמי אבטלה בשבוע שעבר

לאחר שבשבוע הקודם נתוני תביעות האבטלה השבועיות הפתיעו וירדו לרמה שלא נראתה שנים - 342 אלף, כעת נראה כי היה זה נתון חיובי חד פעמי, שכן בשבוע שהסתיים ב-13 לאוקטובר תביעות האבטלה עלו בחזרה לרמה של 388 אלף, הרבה מעל צפי האנליסטים שעמד על 367 אלף.

בנוסף, לשכת העבודה האמריקנית עדכנה את הנתון של השבוע הקודם כלפי מעלה לרמה של 342 אלף, לעומת הנתון המקורי והמפתיע שעמד על 339 אלף.

עוד עולה מהנתונים, כי ממוצע תביעות האבטלה ב-4 השבועות האחרונים, המשקף בצורה מהימנה יותר את רמת האבטלה, נפל לרמה של 365.5 אלף תביעות, עניין המעיד על שיפור מתון בשוק התעסוקה.

אז מהו ההסבר הרשמי לתנודתיות החדה בתביעות האבטלה השבועיות? לטענת גורמים בלשכת העבודה האמריקנית, המקור לתנודתיות נובע במדינת קליפורניה, שדיווחה בשבוע הקודם על ירידה בתביעות האבטלה, עניין שדחף את הנתונים הכלליים לרמה הנמוכה ביותר מאז פברואר 2008. כעת, קליפורניה דיווחה על עלייה חדה בתביעות האבטלה בטענה כי לקח לה זמן לעבד את בקשות האבטלה של השבוע הקודם.

ב-16:00 התפרסם סקר האינדיקטורים הכלכליים המובילים לחודש ספטמבר שרשם עלייה של 0.6%, לעומת צפי לעלייה של 0.1% בלבד. מדד הייצור של מחוז פילדלפיה (ה"פילי פד" ) רשם עלייה ל-5.7 נק' באוקטובר לעומת 1.9- נק' בספטמבר ולעומת צפי לקריאה חיובית של 1.3 נקודות בלבד.