קרן מרתון הציבורית מעוניינת לרכוש את קמן תעשיות

קרן ההון של שרון תוסיה הכהן פנתה לבנק דיסקונט, על מנת להתחיל במו"מ לרכישת החברה

המרוץ לרכישת החברות של קמן אחזקות , שנמצאת במצב של פירוק מתחיל. ל"גלובס" נודע כי קרן מרתון הבורסאית, שבשליטת שרון תוסיה הכהן, רפי סילמן ויצחק רוזן, פנתה לבנק דיסקונט - הנושה העיקרי של חברת ההחזקות של רוני אלרואי - במטרה להיכנס איתו למו"מ על רכישת חברת קמן תעשיות.

קמן תעשיות היא חברה בת של ישאל, ובה מרוכזות רוב חברות התעשייה בקבוצה. ההחזקה המשמעותית ביותר בפורטפוליו של קמן תעשיות היא תאת טכנולוגיות. קמן מחזיקה גם בחברת פינקלשטיין, שעוסקת ביציקות מתכת; בחברת אביגדור, העוסקת בזיווד אלקטרוני ובייצור מבלטים ומוצרים לתעשייה ומוצרי עיבוד שבבי; ובחברת הגליל, אשר עוסקת בייצור גלילים לתעשיית הדפוס.

לשניים מבעלי השליטה של קרן מרתון יש היכרות טובה עם פעילות אחת החברות: רוזן וסילמן, יושבי ראש מרתון, היו מבעלי חברת הגליל שאותה מכרו לאלרואי בשנת 2007 תמורת 47 מיליון שקל.

חוב של 192 מ' ש' לדיסקונט

בנק דיסקונט הגיש כבר בקשה לאכיפת השעבודים שיש לו על מניות קמן תעשיות. דיסקונט מימן את רוב הרכישות שביצעה קמן תעשיות, והיקף חוב החברה כלפיו עומד על כ-192 מיליון שקל. מרתון תיכנס למו"מ עם דיסקונט במטרה לגבש מתווה עסקה לשביעות רצון שני הצדדים.

מרתון היא קרן הון ציבורית המשקיעה בחברות תעשייתיות, והיא הנסחרת לפי שווי של כ-75 מיליון שקל. שלוש השקעותיה העיקריות של הקרן בשנים האחרונות הן בחברת הביומד פרוטליקס, ביצרנית המתנעים סולקון, ובחברת כרומת העוסקת בטיפולים תרמיים לחלקי מתכת.

בשנת 2010 מימשה מרתון חלק גדול מהשקעתה בפרוטליקס, ובמארס 2011 השלימה את מכירת מלוא החזקתה בחברת כרומת.

בחודש יולי השלימה מרתון את מכירת חברת חלקה בסולקון לקרן פורטיסימו בתמורה לכ-120 מיליון שקל, ולאחריה חילקה לבעלי מניותיה דיבידנד בהיקף של כ-16.6 מיליון שקל.

נכון להיום ההחזקה של מרתון בפרוטליקס עומדת על 2.56% מההון, והיקפה הכספי נאמד בכ-46 מיליון שקל. כמו כן מחזיקה הקרן ב-12.9% מהון המניות של חברת די.אן.איי ביומדיקל בהיקף כספי של כ-3 מיליון שקל. בקופת החברה יש כעת כ-100 מיליון שקל. מרתון אינה חברה ממונפת, והאג"ח שהנפיקה נסחרות בתשואה של 5.2%.