רשות ני"ע פשטה על משרדי חברת גרינסטון בת"א

עפ"י הערכות, מדובר בנושא הקשור לחקירה שנערכה לפני מספר שנים, בה היו מעורבים בעלי המניות ■ החוקרים החרימו חומרים ותשאלו את המנכ"ל יאיר פודים

רשות ניירות ערך פשטה שלשום (ג') על משרדי חברת גרינסטון בתל-אביב - כך נודע ל"גלובס". חוקרי הרשות החרימו היום (ה') חומרים ותשאלו את המנכ"ל יאיר פודים.

על-פי ההערכות, מדובר בנושא הקשור לחקירה שנערכה לפני מספר שנים, בה היו מעורבים בעלי המניות בחברה.

גרינסטון משתייכת לקבוצת לידר השקעות שבשליטת דן דוד המנוח. השליטה בלידר נרכשה לפני כ-3 שנים במסגרת הסדרת חוב מידי קבוצת שרם-פודים. יו"ר הקבוצה הוא כיום צחי אפלויג.

לפני מספר ימים פורסם כי לאחר שגרינסטון מקבוצת לידר חתמה על הסכם לרכישת מרכז מסחרי בורשה מידי החברה הפרטית דסטיני של אבי רויכמן ואריה עובדיה, פועלים הצדדים לשינוי חלק מתנאי ההסכם, כך שדסטיני תממש באופן מיידי אופציה לרכישת השליטה בגרינסטון מידי לידר. הקדמת התשלומים מזכה את דסטיני בהנחה.

לפי ההסכם בין שתי החברות, שעיקרו לא שונה, תרכוש גרינסטון מידי דסטיני את הנכס בפולין תמורת 150 מיליון שקל, מהם 90 מיליון שקל במזומן - 50 מיליון שקל במועד השלמת העסקה ועוד 39 מיליון שקל ב-12 תשלומים רבעוניים - ובנוסף תקצה לדסטיני 30% ממניותיה לפי מחיר של 1.15 שקל למניה (ובסך הכול כ-60 מיליון שקל). מחיר זה יותר מכפול ממחיר השוק של מניות גרינסטון.

גרינסטון, הנסחרת בשווי של כ-60 מיליון שקל, משקיעה כיום בתחום של טיהור פסולת באמצעות החזקה בחברה הבורסאית RVB, המחזיקה במיזם EER, וכן בבעלותה נכס נדל"ן. עבור גרינסטון, העסקה הנוכחית היא רכישה ראשונה המתבצעת בה מאז עברה השליטה בחברה האם לידר לידי קרן ATE של דן דוד המנוח.

גרינסטון פרסמה הודעה בבורסה שבה היא מאשרת את הפרטים ומוסיפה כי: "יובהר כי ע"פ המידע שנמסר לחברה, אין חשדות כנגד החברה או נושאי משרה בה".