המשט לעזה סוכל: חיל הים השתלט על הספינה "אסטל"

(עדכון) 17 פעילים פרו-פלסטינים שניסו לעשות דרכם לרצועה כותרו על ידי ספינות של צה"ל, שהשתלטו על סיפונה וליוו אותה לנמל אשדוד ■ מדובר צה"ל נמסר: "ההשתלטות בוצעה ללא הפעלת כוח. נבדק שלומם של המפליגים ומוצע להם מזון ושתייה"

לוחמי חיל הים השתלטו לפני הצהריים על ספינת המשט לעזה "אסטל", שיצאה משוודיה לכיוון הרצועה. כלי שיט צבאיים ליוו אותה, על 17 הפעילים הפרו-פלסטינים שבה, לעגינה בנמל אשדוד.

טרם השלמת ההשתלטות סיפר דרור פיילר, ישראלי לשעבר ואחד ממארגני המשט, כי "חמש או שש ספינות של חיל הים כיתרו האונייה". זמן קצר אחר כך דיווחו שותפים של הפעילים, שאינם נמצאים ב"אסטל", כי אבד הקשר עם הצוות.

17 פעילי השמאל הרדיקלי שהשתתפו במשט אמרו כי מסעם נועד "לשבור את המצור הישראלי על רצועת עזה". פרט לשוודיה, נמצאים על סיפון האונייה גם אזרחים מקנדה, ישראל, ארצות הברית ונורווגיה ושוודיה.

יוזמי המשט הדגישו כי בכוונתם להעביר לרצועה ציוד הומניטארי בלבד. נוסף על כך, הם הבהירו כי אינם מכירים בריבונותה של ישראל - ולפיכך, חרף האזהרות שלא להגיע לחופי עזה והמאמץ המדיני למנוע את ההפלגה, ציינו כי אין בכוונתם לציית להוראות צה"ל.

"איננו חוששים מן האיומים של ממשלת ישראל לחסום אותנו בכוח", אמרו השבוע הפעילים על הספינה. "איננו מכירים בסמכות ישראלית כלשהי להכריע מי ייכנס לעזה ומי לא. קיבלנו הזמנה מהתושבים שם, שמעוניינים לארח אותנו. בשל כך, אין לנו כל צורך לקבל אישור משום גורם אחר".