מחר: שביתה ב-60 מכללות טכנולוגיות ברחבי הארץ

השביתה באה על רקע הדרישה מהממשלה להעביר למכללות הטכנולוגיות תקציבים נוספים ■ הסטודנטים והמרצים יפגינו במכללת תל-חי, מכללת שינקר והמכללה הטכנולוגית בבאר שבע

מחר צפוייה להיפתח השנה האקדמית באוניברסיטאות והמכללות ברחבי הארץ, אך עבור הסטודנטים במכללות הטכנולוגיות פתיחת השנה תידחה ביום. פורום המכללות הטכנולוגיות הודיע ביום שלישי כי הוא למתכוון לפתוח את שנת הלימודים מחר במחאה על התעלמות הממשלה, להגדרתם, ממצבן הכלכלי של המכללות הטכנולוגיות.

מחר צפויים הסטודנטים, יחד עם המרצים, לקיים הפגנה בשלוש מכללת ברחבי הארץ במחאה על המצב ובהן ידרשו מהממשלה להעביר 40 מיליון שקל למכללות כסיוע חירום. ההפגנות צפויות להתקיים במכללת תל-חי בקריית שמונה, מכללת שינקר להנדסאים בתל אביב והמכללה הטכנולוגית בבאר שבע.

"הממשלה ממשיכה במדיניותה האנטי-חברתית. היא מזניחה ומפקירה את ההנדסאים - מנוע צמיחה של המשק", אמרה ד"ר יוכבד פנחסי - אדיב, יו"ר ועדת ההיגוי של הפורום ומנהלת המרכז לעיצוב וטכנולוגיה באריאל ההתעלמות והאפליה הזאת היא יריקה בפרצוף לסטודנטים מהפריפריה, שלימודי הנדסאות הם הסיכוי היחיד שלהם לרכוש מקצוע יוקרתי ומבוקש ולהיחלץ ממעגל המצוקה. הגיע הזמן שראש הממשלה יבין שמדובר במצב חירום ושאנחנו נמצאים כבר מעבר לקו האדום - מצב אבסורדי ובלתי נסבל בעליל".