עופר נמרודי: "בחלומי ראיתי סילון של נפט עף מהים"

הדרך לקידוחי "מירה" ו"שרה" הייתה רצופה ציטוטים אופטימיים ■ התקווה שרדה גם כישלון ב"מירה", אלא שהיא מסתיימת בפיאסקו ב"שרה", שמרסקת את הכשרה אנרגיה ■ הציטוט בכותרת - מעופר נמרודי ■ מה הם קשקשו בדרך?

זה קרה לפני כחודש וחצי. ראשי השותפויות בקידוחים "מירה" ו"שרה" כינסו מסיבת עיתונאים בת"א נוכח הכישלון בקידוח "מירה", והחלו לפזר אמירות אופטימיות למדי באשר לקידוח "שרה". היום (א'), לאחר שנודע כי גם קידוח "שרה" יבש, אמירותיהם ממשיכות להדהד בראשם של משקיעים רבים שעוד החזיקו בתקווה כי יימצא גז, אך מביטים בתסכול בנפילה במניות הכשרה אנרגיה ומודיעין בבורסה.

להלן מבחר ההצהרות האופטימיות שנזרקו לאוויר לאחר הכישלון ב"מירה":

■ "קצת התפנקנו בארץ עד היום בתחושה שאיפה ששמו מחט בים זה הסתיים בתגלית. אבל במחטים שהונחו עד היום ע"י שחקנים אחרים התבססו על העובדה שהם ניגשו לפרויקטים האלה עם ידע מוקדם ומיפוי על בסיס נתונים שלא היו בידנו כשניגשנו לקדוח את מירה. אנחנו עדיין מאמינים בפוטנציאל שקיים ב'מירה' ו'בשרה', המצב הוא הרבה יותר טוב מאשר להרים ידיים וללכת הביתה". (מולי רבינא, מנכ"ל איי.פי.סי; קרא לשים את הדברים בפרופורציה)

■ "הדעה של כל המומחים שאיתם התייעצנו הייתה קודם כול לקדוח ב'מירה', למרות ש'שרה' הוא מבנה פשוט יותר". (צחי סולטן, מבעלי שותפות מודיעין; תלה תקווה גדולה בקידוח "שרה")

■ "לא הייתי אומר שקידוח 'מירה' נכשל, זו פעילות אקספלורציה וצריך להסתכל על מכלול הפעולות והרצף שלהן, ולא על קידוח ספציפי. בתחום הזה אף אחד לא מסתכל על קידוח בודד. אנחנו אופטימיים ומאמינים מאוד בפרוספקט, ובכל הקונסורציום אין חברה אחת שמוכנה לוותר על אחוז אחד מהזכויות שיש לה ברישיונות 'מירה' ו'שרה'. קידוח 'שרה 1' יהיה יותר קל כי גם יש לנו את הנתונים וזה מבנה פשוט כמו כיפה, ואין מתחתיו מבנה מסובך או לא מוכר כמו ההר של מירה... אנחנו חושבים שהסיכויים שלנו ב'שרה' עכשיו הרבה יותר טובים". (אוהד מראני, מנכ"ל הכשרה אנרגיה).

אופטימיות לאורך כל הדרך

ההצהרות האופטימיות של קברניטי "מירה" ו"שרה" אפיינו את הקידוחים לכל אורך הדרך. כך, למשל, התייחס מנכ"ל מודיעין רון מאור לשמועות שנפוצו בשוק ההון בשלהי אוגוסט על תקלה בקידוח "מירה", אשר גררו ירידות חדות במניות: "בקידוח אין שום תקלה והוא מתנהל כמו שמתוכנן, אנחנו מתקדמים לפי התוכניות ומתכננים להשלים אותו במהלך השבוע הראשון של ספטמבר. אני לא רואה שום צידוק או הסבר הגיוני לרכבת השדים הזאת".

בינואר השנה, חודשים ספורים לפני תחילת קידוח "מירה", התבטא אילן ברונר, הגיאולוג של חברת הכשרה אנרגיה, בכנס שערכה הכשרת אנרגיה בבורסה בת"א, ואמר את הדברים הבאים: "אני מוצא את עצמי במצב טוב שאני לא צריך להוכיח שיש תגליות; אני צריך להוציא את מה שיש ב'שרה' וב'מירה', ויש שם הרבה מאוד... 'שרה' ו'מירה' נמצאים במבנה פנטסטי, שמראה תוצאות טובות מאוד בעיבוד של הקווים הסיסמיים ובתת הקרקע. הניתוח מבוסס על המון חומר סיסמי תלת-ממדי שנאסף בתוך הבלוקים האלה, שנותן תוצאות מדהימות, כמו מנתח שנכנס לתוך העורקים ומבצע אנליזות".

ומה לגבי עופר נמרודי? באותו כנס של הכשרה אנרגיה ב-17 בינואר הוא השווה בין רישיונות "שרה" ו"מירה" לאתרים מוצלחים שהתגלו בים האדריאטי בין אלבניה לאיטליה ואמר: "הקונץ הוא להשקיע מעט ולעשות הרבה, ולא להשקיע הרבה כסף ולהתפלל". בסופו של יום, משקיעי "שרה" ו"מירה" הפסידו בסך הכל 155 מיליון דולר על הרפתקת החיפושים.

בכנס "ביזפורטל" אף הגדיל נמרודי לעשות כשאמר: "אתה לא מזמין מוהל אם אתה לא בטוח שיש לך בן", ודיבר גם על חלום שהיה לו ובו "סילון של נפט עף מהים". צפו בדברים של נמרודי בסרטון המצורף: