נמרודי: "מי שמכיר אותי יודע שאני נחוש להמשיך במלאכה"

בעל השליטה בהכשרה אנרגיה מגיב לראשונה לכישלון קידוחי "מירה" ו"שרה": "אקספלורציה היא ריצה למרחקים ארוכים. צריך להתאזר בסבלנות ולהמשיך במשימה, ואני מאמין ופועל כדי שנגיע לימים טובים יותר"

עופר נמרודי, בעל השליטה בהכשרה אנרגיה , מגיב היום (א') לראשונה לכישלון קידוחי "מירה" ו"שרה", ומציין כי "אני מאוכזב מתוצאות הקידוח ב'שרה' ו'מירה' בשם כל קהל המשקיעים הרב, ובשמנו אנו.

מי שמכיר אותי יודע שאני נחוש להמשיך במלאכה בכל כוחי. אנחנו נערכים לביצוע עיבוד מחודש של הנתונים ברישיונות שרה ומירה על-מנת לקדוח בהמשך למטרות גז נוספות ולמטרות הנפט ולשם כך נגייס למשימה חברות ומפעילים בינלאומיים חזקים.

אני סבור שצריך לעודד יזמים ומשקיעים לעמול ולהשקיע במיזמי גז ונפט. אקספלורציה היא ריצה למרחקים ארוכים. צריך להתאזר בסבלנות ולהמשיך במשימה, ואני מאמין ופועל כדי שנגיע לימים טובים יותר".

נזכיר שאתמול נחשף ב"גלובס" כי קידוח "שרה" נכשל, ושעות ספורות לאחר מכן הודו השותפות בכישלון ונוטשות את הקידוח. לפי דיווח לבורסה, "מניתוח ממצאי הקידוח ועל-פי מידע שהתקבל מהמפעיל, לא נמצאו בקידוח כמויות מסחריות של הידרוקרבונים, ולכן הוחלט לנטוש את באר הקידוח".

בעלי הרישיון, הכשרה אנרגיה, מודיעין ו-IPC קיוו לגלות 0.8 טריליון רגל מעוקבת גז טבעי (TCF), אך ממצאים ראשוניים שנאספו בשכבת המטרה של הקידוח העלו כי לא נמצאו סימני גז משמעותיים. בכך ירדו ככל הנראה לטימיון כ-50 מיליון דולר נוספים שהושקעו בקידוח "שרה".

הכישלון בקידוח "שרה" בא בהמשך לכישלון של השותפויות בקידוח "מירה" מוקדם יותר החודש. כזכור, גם קידוח "מירה" שבו תלו תקוות רבות התגלה כיבש לאחר שהושקעו בו כ-100 מיליון דולר, על-פי האומדן המקורי.