דפני ליף של הסטודנטים: עובר לגור בדשא של האוניברסיטה

ברק סגל, יוצא יחידה 8200, מחנך וסטודנט לתואר שני, החליט לפתוח אוהל באוניברסיטה כמחאה על המדיניות הכלכלית: "קצת נדוש - אבל גם להתבכיין זה נדוש"

הכעס כלפי המדיניות הכלכלית ויוקר המחיה בישראל ממשיך להעסיק את תומכי המחאה החברתית. סטודנט בשם ברק סגל החליט לנסות להחיות את המחאה על-ידי הקמת אוהל בתוך תחומי אוניברסיטת תל-אביב.

סגל, יוצא יחידה 8200, מחנך וסטודנט לתואר שני, כתב בארוע שפתח בפייסבוק, אליו הצטרפו עד כה מאות אנשים, כי "שוב העלו לי בשכר הדירה. אז אני יכול לחפש משהו קטן יותר מחדר וחצי, לבקש שוב עזרה מההורים או להצטופף עם עוד 3 אנשים בדירה מתפוררת. אבל כמעט בגיל 30, נמאס לי ואני לא בורח יותר אלא מתעמת עם הבעיה.

"זו תחושת ביזיון כללית מהכלכלה שלנו, זה ההון-שלטון ששוברים אותנו, הביטוח הלאומי שרודה בנו, מס הכנסה שמציק לנו, הבנקים שאונסים אותנו. וכל זה מחלחל לתחושה קשה שלקחו לי את כל המוסדות והעתיד ושאני, כמו רוב האזרחים, הפכתי להיות נתין של מציאות מבאסת ותו לא".

על רקע דברים אלה, ולאור התנועות הסטודנטיאליות שמריצות את המחאות החברתיות ברחבי העולם, החליט סגל "לעבור לגור בתוך האוניברסיטה, והלוואי ויצטרפו עוד. איתי, במדשאה ליד, בקמפוסים נוספים - איפה שלא תרצו. הסטודנטים/יות הם מחוללי השינוי בעולם כולו וזה מה שאנחנו נעשה גם פה. אנחנו נתכנס סביב מאחזים בתוך האוניברסיטה ונבין איך אנחנו מחזירים לעצמינו את המוסדות, את הכבוד, את החירות!

"אז בהתחלה אני אפתח שם אוהל, קצת נדוש, אבל גם להתבכיין זה נדוש. ובינינו, יש לי שם הכול - ספריות עם מחשבים ללמוד ולעבוד, מלתחות, מכולת צמודה ומזון כמעט מסובסד. אני מרגיש שעכשיו זה הזמן לעשות פעולות שעוזרות לשנות ולא עוד 10 שנים כשאני עסוק במשפחה, ילדים ועסק. אני פותח אוהל ואני פותח אותו בתוך האוניברסיטה, מציע גם לכם/ן איפה שלא תהיו - במכללה, באוניברסיטה, במדרשה. צפון, דרום מזרח, מערב".