טוויסט חולני של "פספוסים"

שלא כמו חיים הכט, ליגאל שילון לא היו יומרות לגלות לנו משהו על עצמנו

מחלקת ילידים

"טריני וסוזנה מרגישות בבית", יום ב' 21:00, ערוץ 10

בחודש האחרון צברתי יותר מ-10 ימים מחוץ לישראל, כך שיצא לי לצפות לא מעט בערוצי החדשות הזרים, אלה שכמעט אינם נצרכים בבית, אבל הופכים לשומר-המסך של הישראלי הנודד בבית-המלון שלו.

מכולם הדהים אותי ערוץ החדשות של ה-BBC, אפילו איש שמאל מקומי יתקשה לעמוד בסיקור המוטה, על גבול האנטישמי ממש, של הסכסוך בין הישראלים לפלסטינים.

כאשר מוסיפים לכך את "פיצוץ" ההופעות של להקות תיאטרון ומחול ישראליות ברחבי הממלכה המאוחדת ואת שיעורי ההשתתפות הגדולים של האנגלים בין "פעילי השלום" באזור גדר ההפרדה, אין לנו אלא לחבק בחום את טריני וסוזנה, כוהנות הסטיילינג שלפחות על-פי שם התוכנית החדשה שלהן, מרגישות כאן ממש בבית.

אמנם הישראלים שמולן מוצגים כאוסף ילידי חסר מושג בסיסי באופנה, או כרצף של טרגדיות אנושיות והפרעות סביבתיות, אבל מה זה משנה? העיקר שלפחות שתי האנגליות מרגישות כאן בבית!

כשנגיע לגשר

"מה אתם הייתם עושים?", יום ב' 21:00, ערוץ 2 קשת

אני לא אוהב את התוכנית הזאת, שתהיה כנראה בין המצליחות של קשת העונה. הפעם קשה לי אפילו לנמק: אם הישראלי נוהג לצקצק בשפתיו מול כל ידיעה על תאונת "פגע וברח", הרי שלכאורה מן הדין הוא לעמת אותו עם סיטואציה דומה שבה הוא עלול להיות שותף לפשע.

על הנייר מדובר בניסוי פסיכולוגי-סוציולוגי מרתק. בפועל זה לא יותר מטוויסט חולני של "פספוסים". לפחות ליגאל שילון עם הסיגר לא היו יומרות לגלות לנו משהו על עצמנו. אולי זה מה שמקומם יותר מכל בתוכנית הריאליטי הזאת.