OSG בדרך לפשיטת רגל; בין בעלי המניות - אודי רקנאטי

החברה דיווחה היום כי היא בוחנת סוגיות הקשורות למיסוי ולהסכמים קיימים להלוואות שקיבלה בעבר

חברת הספנות Overseas Shipholding Group, (סימול: OSG) שבעלי המניות שלה כוללים את בעלי אי.די.בי לשעבר, אודי רקנאטי ובן דודו אריאל, עומדת בפני פשיטת רגל. מניית החברה נופלת עם פתיחת המסחר בוול סטריט בכ-60%, לשווי של כ-40 מיליון דולר. מתחילת שנת 2011 מניית החברה מחקה לא פחות מ-96% מערכה. בשיאה, בשנת 2007, נסחרה OSG בשווי של 2.4 מיליארד דולר.

החברה דיווחה היום כי היא בוחנת סוגיות הקשורות למיסוי ולהסכמים קיימים להלוואות שקיבלה בעבר. כתוצאה מהליך הבדיקה, ועדת הביקורת של הדירקטוריון מצאה כי כל הדוחות הכספיים שהחברה פרסמה בשנים 2008 עד 2012 - אינם תקפים.

החברה מעדכנת כי היא בודקת כעת את האפשרויות האסטרטגיות שעומדות בפניה, כולל אפשרות להגשה של צ'פטר 11 - להגנה מפני נושים.

אודי רקנאטי (62) ואריאל רקנאטי (48) מחזיקים יחדיו ב-12.6% ממניות חברת הספנות, ומכהנים כחברי דירקטוריון שלה עוד משנות ה-90. בעבר היו למשפחת רקנאטי החזקות גדולות יותר ב-OSG, אולם הם מימשו חלקים ניכרים מהחזקתם במשך השנים.

נזכיר, שאודי רקנאטי היה בעבר יו"ר ומנכ"ל משותף באי.די.בי אחזקות ויו"ר דיסקונט השקעות, שהייתה אז אימפריית עסקים בשליטת משפחת רקאנטי, לפני שנמכרה לנוחי דנקנר בתחילת העשור הקודם.

חברת OSG היא חברה אמריקנית שעיסוקה בתחום התובלה הימית, בעיקר בהובלת נפט. לפי נתוני החברה, יש לה צי של 112 ספינות והיא מעסיקה 3,600 עובדים. בשנת 2011 רשמה החברה הפסד של 193 מיליון דולר.