לאנס, עכשיו תחזיר את הכסף

חברת ביטוח דורשת מארמסטרונג בונוס בסך 7.5 מיליון ד' ששילמה לו עבור הניצחון בטור של 2004; בסוף השבוע יוחלט אם ייאלץ להחזיר את כל כספי הזכיות

אחרי שאיגוד האופניים הבינלאומי החליט באופן רשמי לשלול את 7 התארים של לאנס ארמסטרונג בטור דה פראנס בשל האשמות על שימוש בסמים, כעת נאלץ רוכב העבר להתמודד עם דרישות לפיצוי כספי: חברת הביטוח האמריקנית SCA דורשת מארמסטרונג להחזיר 7.5 מיליון דולר ששילמה לו בעבור הזכייה בטור דה פראנס של 2004.

SCA היתה החברה שביטחה את כספי הזכייה של ארמסטרונג בטור של 2004 בסך 5 מיליון דולר. לאחר הניצחון סירבה החברה לשלם את הבונוס בשל דיווחים שונים על שימוש של ארמסטורנג בסמים במהלך המירוץ. בחוזה המקורי בין הצדדים לא הוזכר עניין של שימוש בסמים, אלא התחייבות לשלם את הכסף כל עוד ארמסטרונג ייחשב לזוכה הרשמי בטור. ארמסטרונג תבע את החברה, וזאת נאלצה לשלם את כספי הזכייה ובנוסף הוצאות משפט וקנסות בסך 2.5 מיליון דולר. בסה"כ שילמה SCA לארמסטרונג 7.5 מיליון דולר.

עם ההחלטה הרשמית אתמול (ב') של התאחדות האופניים העולמית לבטל הזכיות של ארמסטרונג בטור, החליטה כאמור SCA לדרוש בחזרה את הכספים ששילמה לרוכב.

עם זאת, בפועל ייתכן שהסכום אותו ייאלץ ארמסטרונג להחזיר לחברה יהיה גבוה יותר: לפי דיווחים שילמה SCA לארמסטרונג במהלך השנים סכום כולל של 12 מיליון דולר עבור ההצלחות שלו בטור.

ביום שישי הקרוב נקבעה פגישה של ראשי איגוד האופניים העולמי (UCI), במטרה לקבוע בין היתר האם לדרוש מארמסטרונג להחזיר את כל הפרסים הכספיים שקיבל במהלך התחרויות בהן השתתף. הסכומים מוערכים בעשרות מיליוני דולרים.