ערעור לעליון על דחיית בקשה לתביעה ייצוגית נגד דלק נדל"ן

בייצוגית נטען כי החברה פרסמה דיווחים כוזבים ונהגה בחוסר הוגנות כלפי המשקיעים ■ המערערים: להורות למחוזי לדון בבקשת התביעה הייצוגית לגופה

לבית המשפט העליון הוגש היום (ג') ערעור על פסק דינה של שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, דניה קרת-מאיר, לדחות על הסף בקשה להכיר בתביעה נגד בעלי חברת דלק נדל"ן כתביעה ייצוגית.

המערערים מבקשים מבית המשפט העליון להורות לבית המשפט המחוזי לדון בבקשת התביעה הייצוגית לגופה, תוך ביטול ההחלטה לדחות את התביעה על הסף.

לטענת המערערים, מניות דלק נדל"ן שהוחזקו בידי הציבור הידרדרו בערכן מסך כולל של 863 מיליון שקל ל-34 מיליון שקל ואף מתחת לכך, ובשל כך נגרם לציבור המשקיעים בחברה מקרב הציבור "נזק חסר תקדים".

בערעור, שהוגש באמצעות עורכי הדין אופיר נאור ושגית סולומון ממשרד נאור-גרשט, נטען כי ההפסדים שנגרמו לציבור לא היו כתוצאה מפעילות עסקית רגילה, אלא כתוצאה של "מירמה חמורה ויוצאת דופן של ציבור המשקיעים בחברה", ששתי רשויות חקירה הגיעו למסקנות כי הן עולות כדי עבירות פליליות.

עוד טוענים המערערים כי הן רשות ניירות ערך והן פרקליטות המדינה הגיעו למסקנה כי דוחותיה הכספיים והערכות השווי של החברה "זויפו", ובינואר 2012 אף הודיעה פרקליטות מיסוי וכלכלה על הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע נגד בעלי תפקידים בחברה.

"הטעיית המשקיע הסביר צלחה", נכתב בערעור, "וכעת מעוניין המשקיע הסביר לממש את זכותו הבסיסית ולבוא חשבון עם אלה שהטעו ורימו אותו". (ע"א 7685/12).