יום קרב בדרום: לפחות 70 רקטות ופצצות מרגמה נורו מעזה

במהלך הלילה, חיל האוויר תקף מספר חוליות שהיו מעורבות בירי המאסיבי לעבר ישראל ■ הפלסטינים דיווחו על 4 הרוגים ■ נתניהו הודיע כי יש בכוונתו לאמץ את המלצת שר הביטחון והשר להגנת העורף ולמגן יישובים שמרוחקים עד 7 קילומטר מגבול עזה

יום קרב בדרום: לפחות 70 רקטות ופצצות מרגמה נורו מאז שעות הלילה ועד לשעות הצהריים מרצועת עזה לעבר יישובים ישראליים בעוטף עזה ובחוף אשקלון. שלושה עובדים זרים מתאילנד נפצעו הבוקר מפגיעה של פצמ"ר באחד הקיבוצים באזור אשכול, מצבם של שניים הוגדר קשה.

מסוק פינה אותם לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע. את עיקר האש כיוונו חוליות יורי הרקטות והפצמ"רים לעבר היישובים הסמוכים לגדר, שלא זוכים להגנת המערכת כיפת ברזל, בשל הטווחים הקצרים. עם זאת, מערכת כיפת ברזל הצליחה ליירט 7 רקטות שנורו בהמשך היום לעבר יישובים באזור אשקלון.

במהלך הלילה, חיל האוויר תקף מספר חוליות שהיו מעורבות בירי המאסיבי לעבר ישראל. הפלסטינים דיווחו על 4 הרוגים. בעקבות ההסלמה, לא התקיימו היום לימודים במכללת ספיר שליד שדרות, בשער הנגב וביישובי אשכול.

עוד האש נמשכת, ביקרו מוקדם יותר היום ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הביטחון, אהוד ברק בדרום. בביקור שעשה בסוללת כיפת ברזל הפרוסה סמוך לאשקלון, הודיע נתניהו כי יש בכוונתו לאמץ את המלצת שר הביטחון והשר להגנת העורף ולמגן יישובים שמרוחקים עד 7 קילומטר מגבול עזה.

כיום היישובים שזוכים למיגון נמצאים במרחב של 4.5 קילומטר בלבד מגבול הרצועה. ההצעה תובא לאישור הממשלה בישיבתה השבועית כבר ביום ראשון הקרוב.

שר הביטחון ברק ביקר באוגדת עזה וקיבל סקירה על התפתחות האירועים מאלוף פיקוד הדרום, טל רוסו. בתום הביקור, ברק העביר מסר מאיים לחמאס ואמר: "החמאס יקבל את עונשו על מה שקרה כאן היום. צה"ל ערוך ומוכן לכל סוג של פעולה כפי שתידרש, כדי להביא את הדברים האלה לסיומם. אני מקווה שהמכות שחמאס וגורמים אחרים חטפו עד עכשיו - ירגיעו אותם. אם לא, יהיה המשך לתגובות וצה"ל יפעל".

לדבריו, ביישובים המרוחקים פחות מ-7 קילומטר מעזה "קשה לספק את ההגנה של כיפת ברזל ולכן ראוי לספק להם מיגון. מדובר ב-1,700 בתי אב והתהליך יימשך כשנה וחצי".