IDB עתידה לקבל הלוואה "בסכום מהותי מאוד" מגוף זר

(עדכון) - על פי הערכות בשוק, מדובר בקרן האמריקנית KKR ■ אי.די.בי אחזקות דיווחה כי היא בוחנת מיזוג או רכישת כור

נוחי דנקנר ממשיך לנסות ולפשט את מבנה האחזקות בקבוצת IDB, ולצמצם הוצאות, והיום (ג') דיווחו אי.די.בי אחזקות וחברות ההחזקה בקבוצה, כור ודסק"ש, על המשך הניסיונות למזג בין כור לדסק"ש, בשני אופנים עיקריים.

ראשית, הפיכתה של כור לחברה בת של דסק"ש, באופן שיוצע לבעלי המניות מקרב הציבור של כור ואי.די.בי פתוח למכור את החזקותיהם בכור, ונשקלת אפשרות כי במסגרתו יירכשו או ייפרעו אגרות חוב של כור. לצורך ביצוע מהלך זה עשוי להיעשות שימוש בנכסי כור.

שנית, מיזוג כור עם החברה או רכישתה על ידי אי.די.בי אחזקות, וזאת במשולב עם קבלת הלוואה לחברה "בסכום מהותי מאוד" מגוף פיננסי זר. על פי הערכות, מדובר בקרן האמריקנית KKR. במסגרת מהלך זה, ככל שיבוצע, יוצע לבעלי המניות מקרב הציבור של כור, לאי.די.בי פתוח ולדסק"ש למכור את החזקותיהם בכור, ונשקלת אפשרות כי במסגרתו יירכשו או ייפרעו אגרות חוב של כור וכן של החברה, ולצורך ביצועו עשוי להיעשות שימוש בנכסי כור.

נזכיר כי בחודש שעבר חתם דנקנר על עסקת השקעה בגנדן הפרטית, דרכה הוא שולט באי.די.בי אחזקות, לפיה המיליארדר היהודי-ארגנטינאי אדוארדו אלשטיין ישקיע 25 מיליון דולר בתמורה ל-10% מגנדן, כאשר בהמשך תהיה לאלשטיין אופציה להגדיל את אחזקותיו בחברה ל-30% תמורת 100 מיליון דולר.

עוד נציין כי לאחרונה הגיעה קרן יורק האמריקנית, בהובלתו של ג'רמי בלנק, לאחזקה של כ-20% באגרות החוב של אי.די.בי פתוח, החברה הבת של אי.די.בי אחזקות, במטרה להשתלב בהבראה אפשרית של הקבוצה, או לחילופין להשתלט על הקבוצה במצב של חדלות פירעון, אם וכאשר.