המאבק עולה מדרגה: עובדי ארקיע הכריזו על סכסוך עבודה

זאת במחאה על שורה של החלטות חד-צדדיות מצד הנהלת החברה, הכוללות בין היתר כוונה לפטר עשרות עובדים, קיצוצי שכר ומכירת שני מטוסים ■ עובדי החברה יפתחו בשביתה החל מ-8 בנובמבר

המאבק בין עובדי והנהלת ארקיע עולה מדרגה: עובדי ארקיע והסתדרות העובדים הכריזו היום (ד') על סכסוך עבודה במחאה על שורה של החלטות חד-צדדיות מצד הנהלת החברה. עובדי החברה יפתחו בשביתה החל מ-8 בנובמבר.

בהודעה על סכסוך העבודה ששיגר היום בשעות הצהריים אבי אדרי, מחזיק תיק עובדי התחבורה בהסתדרות העובדים למנכ"ל ארקיע, גדי טפר ולממונה הראשי על יחסי עבודה במשרד העבודה והרווחה, שלמה יצחקי, נאמר כי שורה של החלטות חד-צדדיות, הכוללות בין היתר כוונה לפטר עשרות עובדים, קיצוצי שכר ומכירת שני מטוסים.

"למרות שמדובר בהחלטות אשר יש להן השלכות מרחיקות לכת על זכויות העובדים, תנאי עבודתם, זכויותיהם וביטחונם התעסוקתי, הדבר נעשה באופן חד-צדדי ומבלי שנוהל משא ומתן עם נציגות העובדים המוסמכת להסדרת השלכות המהלך על העובדים".

עוד נכתב כי בנוסף "התעלמות מצד הנהלת החברה בכל הקשור לדרישות נציגות העובדים להסדרת השלכות החליטות חד-צדדיות נוספות מצד ההנהלה מהוות פגיעה משמעותית בעובדים, בין היתר, בנושאים כמו הסבה מקצועית של טייסי החברה בטרם הגיעם לגיל 65 תוך סירוב לשמור על שכרם לאחר ההסבה; הפסקה חד-צדדית של הדרכות המתבצעות על-ידי טייסי החברה מזה שנים רבות תוך פגיעה משמעותית בשכרם; הצבת דיילי מכירות בסביבת עבודה אשר אינה ראויה להצבת עובדים; הפסקה חד-צדדית של עבודה בשבת לעובדי המבצעים העוסקים בהצבת צוותים תוך כדי פגיעה משמעותית בשכרם; והפסקה חד-צדדית של אספקת ארוחות הצהריים לעובדי תחנת אילת".

עוד נטען כי ההחלטה להכריז על שביתה התקבלה לאחר שניסיונות שנעשו ליישב את הסכסוך לא צלחו.

מארקיע נמסר כי "מדובר בהתבטאויות אמוציונאליות ולא ענייניות של ועד העובדים לנוכח תוכנית התייעלות של החברה. ארקיע נדרשת להתייעלות על מנת להביא להמשך צמיחה, שגשוג ורווחים כפי שהציגה בשש השנים האחרונות. הנהלת החברה מאמינה כי עובדי החברה יגלו אחריות ולא יפגעו בפעילות החברה ובלקוחותיה".

יו"ר מועצת העובדים יגאל כהן מסר: "אבי נקש וגדי טפר משכו מקופתה של ארקיע מליוני שקלים במשכורות ובונוסים בעוד החברה מתמודדת עם קשיים תזרימיים מסוכנים. ניהולם הכושל הוא שהביא את ארקיע לצפי הפסדים של כ-10 מיליון דולר והם אלו שיתנו על כך את הדין, לא העובדים אש נותנים את נשמתם לחברה".

כהן הוסיף כי: "למרות כל נורות האזהרה, אבי נקש החליט בשנים האחרונות לצמצם דווקא את הסיכונים של קבוצת נקש בחברה, וזאת במקום להציג תוכנית פיתוח אסטרטגית שתתן פתרונות הולמים למצוקה התזרימית ולשחיקת הכנסותיה. לאור הכשלים הניהוליים הצפים מתגלים זה עתה, אם לא יחול שינוי בהרכב ההנהלה, זה יעיב על עתידה של ארקיע בעתיד".