אליטליה מכרה כרטיסי טיסה כמעט בחינם - ותכבד אותם

חברת התעופה האיטלקית יצאה במבצע לנוסעים מיפן: רכשו כרטיסים בהנחה של 320 דולר ■ בגלל תקלה הכרטיסים היו זמינים לכל הנוסעים, כולל בטיסות שעולות פחות ממחיר ההנחה ■ החברה תכבד כל כרטיס שנרכש בסנט אחד ומעלה

תקלת מחשב הביאה את חברת התעופה האיטלקית "אליטליה" למכור כרטיסי טיסה רבים במחירי הפסד - ואפילו בחינם. החברה הציעה למכירה כרטיסים רבים בהנחה של 320 דולר, בהם גם כרטיסי טיסה שעולים פחות ממחיר ההנחה עצמה. התוצאה: מספר לא ידוע של כרטיסים נמכרו בחינם. החברה הודיעה: "לא נכבד את הכרטיסים", אך אמרה כי היא שוקלת כעת את מדיניותה.

חברת התעופה הלאומית האיטלקית יצאה במבצע מכירות לחורף, לפיו מי שיירשם לרשימת התפוצה של החברה יקבל קוד לקופון הנחה בטיסות. הקופון לא היה אחיד אלא הותאם לכל מדינה. גולשים מיפן היו אמורים לקבל הנחה של 320 דולר בטיסות - בקופון שנועד לשמש בטיסות בין יפן לאיטליה בלבד.

לא ברור אם מדובר בטעות, תקלה, או פריצה מכוונת, אך הגולשים שהכניסו את הקוד היפני יכלו להזמין כרטיסי טיסה לכל טיסות החברה, כולל טיסות פנים באיטליה וטיסות בתוך אירופה שעולות פחות מההנחה.

השמועה פשטה במהירות באתרים של חובבי תעופה, ולפי השמועות ברשת נמכרו וכורטסו כמה אלפי כרטיסים לפחות - בחינם. רק לאחר כמה שעות החברה ביטלה את הקוד וסגרה את הפרצה.

"נכבד כרטיסים שעולים סנט אחד ומעלה"

החברה הודיעה בדואר אלקטרוני לרוכשי הכרטיסים כי היא לא מתכוונת לכבד כרטיסים שנרכשו בהנחה באתר היפני. מיד לאחר ההודעה הלאקונית בה נכתב כי החברה "מתנצלת להודיע שהכרטיס בוטל", היא ספגה מאות הודעות מנוסעים מאוכזבים בעמוד הפייסבוק שלה, בשלל שפות.

לאחר התגובות הקשות ברשת החברה הודיעה כי תשקול את מדיניותה מחדש, ובסוף הוחלט על פשרה מעניינת:

"לצערנו, עקב תקלה, המערכת לא זיהתה את המגבלה של הקופונים מיפן, ולכן ניתן היה לקבל הנחה של 25,000 ין יפני בכל קווי אליטליה. מערכות הביטחון שלנו זיהו את הפריצה ומנעו מכירת כרטיסים ללא עלות. למרות זאת, אליטליה מתכוונת לכבד כל כרטיס שנמכר במחיר של יורוסנט אחד ומעלה (5 אגורות)", נכתב בדף הפייסבוק של החברה.

הכרטיסים בחינם לחלוטין - לא יכובדו, אך בהתחשב בכך שיש כרטיסים טרנס-אטלנטיים שנמכרו ב-10 דולר, החברה עדיין נבוכה מהתקלה.