המשטרה ממליצה: להעמיד לדין את ראש מועצת בנימין לשעבר

ממליצה להעמיד לדין את פנחס ולרשטיין, ראש מועצת בנימין לשעבר ומראשי מועצת יש"ע, בגין עבירות תכנון ובנייה והסגת גבול על קרקע פרטית של פלסטינים

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את פנחס ולרשטיין, ראש מועצת בנימין לשעבר ומראשי מועצת יש"ע, בגין עבירות תכנון ובנייה והסגת גבול על קרקע פרטית של פלסטינים.

היום (ה') הודיעה היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 כי היא סיימה בימים אלה חקירת חשדות לביצוע עבירות של הסגת גבול ובנייה בניגוד לחוקי התכנון והבנייה על-ידי ראשי מועצת בנימין בעבר ובהווה.

תחילתה של החקירה במאי 2011 בתלונות פלסטינים, תושבי הכפר עין יברוד, שבהמשכה הוגשה אף עתירה לבג"ץ בטענה כי על קרקע שבבעלותם הפרטית של המתלוננים נבנה מתקן לטיהור שפכים (מט"ש), ללא ידיעתם ואישורם, עבור תושבי היישוב עופרה שבתחום המועצה האזורית מטה בנימין.

בעקבות התלונה, הבג"ץ ופניית פרקליטות המדינה, הנחה ראש אגף החקירות במשטרה לפתוח בחקירה פלילית, שבמהלכה נתפסו מסמכים, ונחקרו מעורבים רבים.

לדברי המשטרה, מממצאי החקירה עולה כי ראש המועצה דאז, ולרשטיין, החל לקדם יחד עם אחרים את הקמת המט"ש. במסגרת הליך זה פורסם מכרז, נחתמו חוזים, אושר ביצוע עבודות, והוקם המט"ש החל ממחצית שנת 2007 ועד ליולי 2008, אז ניתן צו סופי להפסקת העבודות במקום.

לדברי המשטרה, כממצאי החקירה מצביעים כי קיימת תשתית לביצוע עבירות תכנון ובנייה והסגת גבול על-ידי ולרשטיין וסגנו רפי בן-בשט. ביחס לראש המועצה הנוכחי, אבי רואה, נמצאה תשתית לביצוע עבירות תכנון ובנייה.