אי.די.בי מנפיקה זכויות: משפחת מנור בפנים, לבנת בחוץ

משפחת מנור תזרים יחד עם נוחי דנקנר את חלקה בהנפקה, שהיקפה הכולל יעמוד על עד 45 מיליון שקל אי.די.בי אחזקות עלתה 47.8% מתחילת החודש

לקראת הנפקת הזכויות באי.די.בי אחזקות, שצפויה להתרחש באמצע נובמבר, פרסמה אמש חברת ההחזקות שבשליטת נוחי דנקנר תשקיף מדף. מהתשקיף עולה כי בין בעלי השליטה בחברה, רק החברה הפרטית של דנקנר, גנדן, ומשפחת מנור, המחזיקות יחד ב-55.9% ממניות החברה, התחייבו לנצל את כמות היחידות המקסימלית שתוצע להן בהנפקה. משפחת לבנת לא נתנה התחייבות כזו, וכפי שנחשף ב"גלובס" לפני כשבועיים, אין בכוונתה להשתתף בהנפקה ולכן תדולל החזקתה.

אי.די.בי אחזקות תציע לבעלי מניותיה חבילה של מניות וכתבי אופציה ללא תמורה במחיר של 18 שקל ליחידה, כלומר בדיסקאונט של כ-5% על מחיר המנייה בפתיחת המסחר הבוקר. החברה מקווה לגייס 45.8 מיליון שקל. מניית אי.די.בי עלתה היום 4.7% והשלימה עלייה של 47.8% מתחילת החודש, משקפת לחברה שווי של 894 מיליון שקל.

בעלי המניות העיקריים באי.די.בי אחזקות הם גנדן של דנקנר (45.9%), משפחת לבנת (12.4%), משפחת מנור (10%), ודנקנר באופן אישי עם אחותו ואביו (13.7%). שאר המניות, כ-18.1%, בידי הציבור. ככל הידוע, בכוונת דנקנר, אחותו ואביו לנצל את הזכויות שלהם (שלא דרך גנדן), אם כי גם התחייבות שכזו לא ניתנה במסגרת התשקיף.

לגבי משפחת מנור, ההתחייבות שלה מתייחסת רק לשמירה על החזקותיה הנוכחיות, ואם יגויס מלוא הסכום היא תצטרך להזרים 4.6 מיליון שקל על מנת לשמור על החזקתה הנוכחית. אין בכוונתה להגדיל אותן, שכן היא מנועה מלעשות כן נוכח דרישת המפקח על הבנקים.

האם דנקנר, אחותו ואביו ישתתפו?

משפחת מנור מחזיקה גם ב-22.9% ממניות בנק אגוד, ואי.די.בי שולטת בכלל ביטוח. לפי רפורמת בכר לא ניתן להחזיק הן בבנק והן בחברת ביטוח המנהלת נכסים פנסיוניים. לאחר הארכה שקיבלה, עד אוגוסט 2013 תצטרך המשפחה לצאת מאחד מגרעיני השליטה.

גנדן ומנור התחייבו כי אם לא יגויסו לפחות 35 מיליון שקל בהנפקה, הם יזרימו לחברה את ההפרש. נזכיר כי מטרת הנפקת הזכויות היא תשלום בסך 35 מיליון שקל למחזיקי אג"ח ב', שעוכב על ידי בית המשפט.

גנדן עצמה נמצאת במצב פיננסי בעייתי. הנכס היחיד שלה הוא 46% ממניות אי.די.בי אחזקות (בשווי שוק של 411 מיליון שקל). לעומתן יש לה חובות לבנקים בהיקף של כ-600 מיליון שקל.

את הכסף שבכוונת גנדן להזרים בהנפקת הזכויות היא קיבלה באחרונה ממכירת 10% ממניות גנדן לאדוארדו אלשטיין, תמורת 25 מיליון דולר.

לקראת הנפקת הזכויות, דיווחה אתמול אי.די.בי אחזקות כי נבחנות חלופות לשינוי מבני של הקבוצה, וכן מתנהל מו"מ, ככל הידוע עם קרן הפרייבט אקוויטי האמריקנית KKR להעמדת הלוואה לחברה. לפי הערכות, מדובר בהלוואה משמעותית, בהיקף של מאות מיליוני שקלים. סך החוב של אי.די.בי אחזקות, שאת דוחותיה מעטרת הערת "עסק חי", הוא כ-2 מיליארד שקל - 1.6 מיליארד שקל מהם למחזיקי האג"ח. בהונה העצמי גירעון של 1.6 מיליארד שקל.

בעלי מניות של אי.די.בי אחזקות
 בעלי מניות של אי.די.בי אחזקות