עכשיו זה רשמי: מיקרוסופט השיקה את הטאבלט Surface

במיקרוסופט טוענים שהטאבלט עמיד לנפילות מ-72 זוויות שונות ולמשתמש יהיה קשה מאוד להרוס אותו

מלבד השקת חלונות 8 שהתקיימה הערב בניו יורק, ערכה מיקרוסופט אירוע קטן יותר לעיתונאים על הטאבלט שלה - Surface. "ייצרנו את Surface כמוצר המרחיב את חלונות 8", אומר סטיבן סינופסקי, אחראי על Surface וחלונות במיקרוסופט. "כל מה שיש למיקרוסופט להציע, נמצא בטאבלט הזה".

לדברי החברה, החומרה ב-Surface תוכננה בדיוק למוצר הזה, כך שניתן להפעיל בצורה חלקה סרט ואפליקציה נוספת. בנוסף, 200 חלקי חומרה נבנו במיוחד בשביל הטאבלט הראשון שמיקרוסופט ייצרה.

הטאבלט כולל מסך 10 אינץ' בפורמט רחב של 16 על 9, חריץ הרחבה לכרטיסי זיכרון, רגלית פנימית המאפשר להעמיד אותו על השולחן וכיסוי דק הכולל מקלדת מלאה התפורה על-גביו. בנוסף, יש תמיכה בשירות Smart Glass של קונסולת המשחקים - אקס בוקס 360, המאפשר שידור אלחוטישל סרט מהטאבלט ישירות לטלוויזיה וגם מידע על התוכן המוצג במסך הגדול. בנוסף, שירות המוזיקה - אקס בוקס מיוזיק, המציע האזנה לשירים, יפעל על ה-Surface בחינם.

במיקרוסופט טוענים שהטאבלט עמיד לנפילות מ-72 זוויות שונות ולמשתמש יהיה קשה מאוד להרוס אותו. בשביל להוכיח את זה, מיקרוסופט הראו תמונה של סינופסקי גולש על ה-Surface בתור סקייטבורד עליו הורכבו גלגלים.

דגם ה-RT של Surface יעלה 500 דולר עם 32 ג'יגה, בעוד שדגם זהה מבחינת נפח האחסון שלו, המגיע עם כיסוי Touch Cover המשמש גם כמקלדת, יעלה עוד 100 דולר. המכשיר כולל לא עלות את חבילת התוכנות המשרדיות של מיקרוסופט - אופיס.

*** הכותב אורח חברת מיקרוסופט באירוע.