דיווח: UBS עתיד לפטר 10,000 עובדים בגלל ירידה ברווחים

עפ"י מקור המקורב לנושא, הפיטורים נובעים מירידה בהיקף פעילות המסחר של הבנק ■ הודעה על המהלך צפויה להתפרסם יחד עם דוחות הבנק לרבעון השלישי ב-30 באוקטובר

UBS, הבנק השוויצרי הגדול ביותר במדינה, צפוי לפטר קרוב ל-10,000, כך טוען מקור המקורב לנושא לרשת "בלומברג". על פי אותו מקור הסיבה בגינה הבנק השוויצרי מתכוון להוציא לפועל את תוכנית הפיטורים שלו, הינה הירידה בעסקי המסחר של הבנק.

אותו מקור, שביקש להישאר בעילום שם, אמר כי רוב הפיטורים יהיו בחטיבות המסחר של הבנק ושגל הפיטורים יתפרס על פני מספר רבעונים. אותו מקור ביקש להישאר בעילום שם שכן ההודעה על הפיטורים טרם פורסמה, אך הוא מעריך שהודעה רשמית בעניין תפורסם יחד עם פרסום הדוחות לרבעון השלישי של הבנק שצפויה להתקיים ב-30 באוקטובר.

מנכ"ל הבנק סרג'יו ארמוטי פתח בתקופה האחרונה בתוכנית לשינוי יסודי בהתנהלות של הבנק וזאת עקב התגברות הלחצים מצד הרשויות הרגולטוריות בשוויץ להגדיל את ההון של הבנק ולהפחית את היקף פעולות המסחר וההשקעות שלו. כמו רבים בתחום, UBS מתקשה להגדיל את הרווחים שלו בעקבות ירידה בהיקף פעילות הלקוחות שגוררת ירידה בהיקף פעילות המסחר של הבנק.

"הם הפסידו במשחק", אמר טרי קונלי, דיקן לשעבר של בית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת גולדן גייט בסן פרנסיסקו. "והם לא היו אשמים במצב, הם פשוט ניסו לטפס על ההר הלא נכון. עלויות גבוהות, וביקוש נמוך מקשים מאוד על יצירת רווחים. התעשייה תצטרך להתכווץ עוד".