הוציא חשבוניות פיקטיביות במיליונים - ונדון ל-45 חודשי מאסר

גזר הדין מתייחס ל-3 כתבי אישום, לפיהם הנאשם מוסטפה כתנאני גרע מקופת המדינה למעלה מ-8 מיליון שקל ■ ישלם גם קנס בסך 300 אלף שקל

בית משפט השלום בתל-אביב גזר 45 חודשי מאסר בפועל וקנס בסך 300 אלף שקל על ‏בעל חברות ייעוץ מתחום ההנדסה, שהודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בהוצאה ובקיזוז של חשבוניות מס פיקטיביות.

גזר הדין מתייחס ל-3 כתבי אישום, לפיהם הנאשם גרע מקופת המדינה למעלה מ-8 מיליון שקל.

מכתב האישום הראשון, שהוגש נגד מוסטפה כתנאני ושתי חברות פרטיות שניהל, עולה כי הנאשם ניכה שלא כדין מס תשומות בסך 424 אלף שקל בהתבסס על חשבוניות פיקטיביות, הוציא לחברות אחרות חשבוניות כוזבות בסך של למעלה מ-2 מיליון שקל תמורה עמלה, הנפיק לחברה אחרת חשבוניות מס פיקטיביות בסך כ-1.4 מיליון שקל וכלל אותן בדוחות התקופתיים של החברות למע"מ, והנפיק לחברה אחרת חשבוניות מס פיקטיביות בסך כמיליון שקל תמורת עמלה.

בכתב האישום השני נטען כי הנאשם, ביחד עם אחר, הנפיק חשבוניות מס פיקטיביות בסך של כ-24 מיליון שקל, לא דיווח על הוצאת החשבוניות ולא שילם את המס הגלום בהן בסך כ-4 מיליון שקל.

מכתב האישום השלישי עולה כי הנאשם הנפיק לחברה אחרת חשבוניות מס פיקטיביות בסך כ-21 מיליון שקל, לא דיווח עליהן ולא העביר את המס הגלום בהן בסך כ-3.3 מיליון שקל. בעקבות תיק זה נעצר הנאשם עד תום ההליכים נגדו.

הנאשם הודה בעובדות ועתר יחד עם הפרקליטות להטיל עליו 45 חודשי מאסר בפועל.

השופטת דניאלה שריזלי קיבלה את הסדר הטיעון וציינה כי העונש עליו הסכימו הצדדים אינו קל אך אינו עונש קיצוני.

לדבריה, "לא הייתי מהססת להחמיר בעונשו של האנשם, אלמלא שיקולים מיוחדים... נסיבותיו האישיות של הנאשם (בהם מחסור כלכלי, חובות לשוק האפור ופרנסת משפחה בת 5 ילדים - א' ל"טו) והחרטה שהביע".

השופטת הוסיפה כי "בהתאם למדיניות הענישה, ובהתחשב בחומרת העבירות ובמכלול השיקולים לחומרה, אני סבורה כי העונש ההולם את המעשים הוא עונש מאסר ממושך לריצוי בפועל וקנס כספי משמעותי לצדו. רצף הפעולות והשיטתיות מצביעים על איבוד כל בלם מוסרי ועל הדרדרות לעבריינות מס כבדה".