אלקטרה מפסיקה את ההתקשרות עם משרד הפרסום אדלר-חומסקי

תעביר את תקציב מזגני אלקטרה ל-JWT ישראל ואת תקציב הטלפונים ל-GPS

חברת אלקטרה מוצרי צריכה שלחה היום (א') מכתב למשרד הפרסום אדלר-חומסקי, שבו היא מודיעה לו על הפסקת ההתקשרות עימו. בהודעה לתקשורת שהוציאה החברה היא דיווחה כי בכוונתה להעביר את תקציב מזגני אלקטרה שהיה באדלר-חומסקי למשרד הפרסום JWT ישראל. החלק הקטן יותר, תקציב הפרסום של הטלפונים, יועבר למשרד GPS.

הפתעה כפולה

באדלר-חומסקי הופתעו לא רק מהיקף התקציב שהפסיד המשרד - כ-50 מיליון דולר במחירי מחירון לשנה - כי אם מכך שכחלק מההסכמות במקור לגבי העברת התקציב לאדלר-חומסקי, העתיק המשרד לפני 3 שנים את משכנו לבניין אלקטרה, שבו הוא משלם על-פי הערכות שכר דירה גבוה מאוד. השכירות של אדלר-חומסקי היא למשך 10 שנים, ובמשרד הניחו כנראה כי הטיפול בתקציב יימשך בהתאם.

אייל חומסקי אמר היום ל"גלובס": "אנחנו המומים, לומדים את ההודעה ונחליט איך להגיב".

תקציב הפרסום של אלקטרה ידע בשנים האחרונות לא מעט אירועים שעוררו סערה: בהתחלה הייתה זאת הפרידה המתוקשרת מזרמון-גולדמן והתחלה של העברת תקציבים לענבר-מרחב. לאחר שבין המשרדים התעוררה כמעט מלחמה בעטיו של התקציב, הופסקה למעשה ההתקשרות עם שניהם, ואדלר-חומסקי נכנס לתמונה בעסקה שכללה כאמור את שכירת המשרדים וויתור על תקציב טורנדו שבו טיפל המשרד.

הפיצוי היה אמור להיות לא רק תקציב המזגנים שנלקח מ-JWT ישראל אלא גם קבלת ההשקה של בר המים של אלקטרה. אך באדלר-חומסקי העדיפו בסופו של דבר להישאר עם הלקוח הוותיק תמי 4, מה שהחזיר את JWT לתמונה והעניק לו את התקציב. עתה מרוויח JWT רווח נוסף ומקבל לידיו למעשה את רוב התקציב.

יצוין כי יורם דמבינסקי, מנכ"ל JWT ישראל, נחשב למיודד עם בעלי אלקטרה, דני זלקינד, וכי גם JWT שוכרים את משרדיהם מקבוצת אלקטרה.