מנכ"ל "מעריב" טל רז עוזב: "שמח שהמותג ימשיך להתקיים"

רז הודיע היום על עזיבתו הרשמית, זאת עם סיום הבעלות של אי.די.בי בחברה ■ כתב לעובדים: "יש בי מידה רבה של אמונה ב'מעריב', במותג ובעיקר בכם"

מנכ"ל "מעריב", טל רז, הודיע היום (א') על עזיבתו הרשמית את התפקיד, זאת עם סיום הבעלות של קבוצת אי.די.בי בחברה.

רז, שמונה לתפקיד לפני 10 חודשים, כתב היום לעובדים: "הגעתי ל'מעריב' והאמנתי שבנקודת הזמן הזו נהיה במקום שונה לגמרי! לצערי נקלענו למציאות שונה. אין לי ספק כי השנים האחרונות היו קשות מנשוא עבורכם, עם כל הטלטלות שחוותה הקבוצה. לשמחתי, המותג 'מעריב' ימשיך להתקיים".

במכתבו מתאר רז את הדרך שעשה ב"מעריב": "נטלתי על עצמי את התפקיד, מתוך אמונה אמיתית כי ניתן להעלות את קרנו של 'מעריב' ולהחזירו על דרך המלך. ידעתי כי חוזקות הקבוצה והמוטיבציה של אנשיה יחוללו שינוי וישיבו את קבוצת 'מעריב' למקום לו היא ראויה".

לדבריו, "בעקביות, בנחישות וברצון אמיתי, שנבעו מהרוח הגבית שקבלתי מכם, שיפרנו ושדרגנו את העיתון, בלמנו את בריחת המנויים והצלחנו לראשונה מזה שנים רבות לשנות את מגמת תוצאות ה-TGI כלפי מעלה.

"תוכנית ההבראה נבנתה לטווח ארוך ודרשה ויתורים כואבים, כאשר המטרה הייתה להביא את הקבוצה לאיזון בפרק זמן של מספר שנים. תוכנית זו חייבה השגת כספים רבים לקבוצת 'מעריב' במשך תקופת הבראתה.

"לצערנו הרב, נוכח המשבר בשווקי ההון ואובדן היכולת להמשיך ולהשיג כספים לעיתון, נקלענו לסיטואציה בלתי אפשרית שכלל אינה תלויה בנו. חרף התחזיות השחורות ושלל הדעות שכיוונו לסגירת העיתון, לא אמרנו נואש. כולנו - הבעלים, יו"ר 'מעריב', הדירקטוריון, הנהלת העיתון והמערכת - היינו בדעה אחת נחרצת: חייבים לעשות כמיטב יכולתנו, בנסיבות החדשות שנוצרו, על מנת להמשיך לקיים את העיתון.

"את החודשים האחרונים הקדשתי לפעילויות שימנעו את סגירת העיתון וישמרו עליו הן ככלי תקשורת משמעותי והן כמקור פרנסה של אלפי משפחות. ניהלנו דיאלוג עם גורמים שונים באשר לעתיד העיתון. פעמים רבות היה נראה כי הפערים אינם ניתנים לגישור. לשמחתי, בסופו של דבר ובכוחות משותפים הצלחנו להעביר עיתון חי לבעלים שיש לו עניין וניסיון רבים בתקשורת, שכמונו מאמין ב'מעריב'.

"יש בי מידה רבה של אמונה ב'מעריב', במותג ובעיקר בכם העובדים. אני שואף לחוות איתכם, אם כי מרחוק, את תחושת כיבוש המטרה".