הלשכה לעו"ד הדר וילמן: הסירי את מודעת הקופון באתר גרופון

עו"ד הדר וילמן פירסמה באתר גרופון מודעה לרכישת קופון לקבלת ייעוץ משפטי ועדת האתיקה בלשכת עוה"ד: "מדובר בשידול אסור לצורך השגת עבודה"

פרשת פרסום הקופון המציע שירותים משפטיים עוברת לפסים משמעתיים: ועדת האתיקה של מחוז תל-אביב בלשכת עורכי הדין, בראשות עו"ד אפי נוה, שיגרה מכתב חריף לעו"ד הדר וילמן, שפירסמה מודעה לרכישת קופון לקבלת ייעוץ משפטי באתר גרופון, בדרישה כי תסיר לאלתר את הפרסום. לטענת הלשכה, מדובר בשידול אסור לצורך השגת עבודה.

למכתב מצורפות גם שתי תלונות בקשר לפרסום הקופון - האחת אנונימית והשנייה תלונתו של עו"ד דורון זיסו, במסגרתם מבקשים המתלוננים לחייב את הסרת הפרסום.

בפנייה האנונימית נטען כי "מלבד העובדה כי זוהי עבירה אתית, המחירים המפורסמים הם שערורייה". עו"ד וילמן נדרשת להגיב לתלונות אלה.

פגישת ייעוץ ב-399 שקל

בשבוע שעבר, לצד הצעות לארוחת בבר ה"זינק" בחצי מחיר, פוף שפיצי במבצע וטיפולי בוטוקס בהנחה, נחשפו גולשי אתר הקופונים המוכר גרופון למודעה בתחום חדש, שטרם ראו בו: ייעוץ ושירותים משפטיים ממשרד עורכי דין.

במודעה נכתב: "משרד עורכי הדין וילמן ושות', המתמחה בדיני משפחה, מציע: 399 שקל בלבד עבור פגישת ייעוץ משפטי בתחום דיני המשפחה. עריכת צוואה רק ב-555 שקל, עריכת הסכם ממון ב-1,199 שקל בלבד".

מהפרסום עולה כי מדובר בהנחה משמעותית עבור השירות שמספק המשרד.

הפרסום עורר סערה בקרב עורכי דין רבים, שטענו כי מדובר בביטוי נוסף להידרדרות של מקצוע עריכת הדין ובביזוי המקצוע. גם בלשכת עורכי הדין מיהרו לגנות את הפרסום, ונשקלו הצעדים שיינקטו נגד עורכת הדין שפרסמה את הקופון.

במכתב ששיגרה ועדת האתיקה לעו"ד וילמן צוין כי "על פני הדברים עולה כבר עתה כי הפרסום נוגד, לכאורה, את חוק לשכת עורכי הדין וכללי לשכת עורכי הדין (פרסומת)".

בין היתר צוין כי כלל 3(א)(1) לכללי הפרסומת קובע כי לעורך דין מותר לפרסם את עצמו בעיתונות כתובה במדורים שיוקצו לפרסומת עורכי דין בלבד, וכי סעיף 3(ב) לכללים קובע באופן חד-משמעי כי פרסום תעריפים של שירותים משפטיים אינו נמנה על המותר בפרסום, ולפיכך הוא אסור.

"הפרסום הנ"ל כולל שידול לצורך השגת עבודה, לרבות פרסום שכר-טרחה בגין עריכת צוואה ופגישת ייעוץ משפטי... פרסום תעריפים מהווה שידול אסור בניגוד לסעיף 6 לחוק לשכת עורכי הדין", נכתב בפנייה.

עוד צוין כי הפרסום עומד בסתירה לכללי הלשכה בנושא אתיקה מקצועית. בין היתר נאסר על עורכי דין לתת שירות משפטי ללקוח אשר הופנה אליהם על-ידי גוף שאינו עורך דין, שותפות או חברת עורכי דין, הפועל למטרות רווח ומפרסם לצורך כך ברבים מתן שירותים משפטיים.

בנוסף, מציינת במכתב עו"ד שרון רפאלי-קלר, רכז ועדת האתיקה, כי האיסור בדבר שימוש בקופונים על-ידי עורכי דין התפרסם גם בביטאון "אתיקה מקצועית" של הלשכה, שם נקבע: "אסור שימוש בקופונים כאמצעי פרסומת ושיווק למשרד עורכי דין, ואסור לעורכי דין לפרסם באתר המציע קופונים".

"הנגשת השירות המשפטי"

עו"ד וילמן מסרה בתגובה: "עד כה לא קיבלתי מהלשכה כל פנייה, בכתב או בעל-פה. בכללי הלשכה אין איסור מפורש של המודעה שלנו שהתפרסמה בגרופון. אנו לא היינו מודעים להחלטת ועדת האתיקה, ואני עדיין לא בטוחה שמדובר במקרה זהה.

"יתרה מזאת, ברגע שהבנו שייתכן שיש בעיה בנוגע לכללי הפרסום, מיד ומבלי להמתין לפנייה מהלשכה הורדנו את המודעה מהאתר. המודעה הייתה באוויר פחות מיממה.

"עם זאת, אנו מחויבים ליתן לציבור שירות משפטי ברמה הגבוהה ביותר במחירים שפויים וסבירים לכל כיס. אנו מאמינים בדרכנו להנגשת השירות המשפטי לציבור, ונמשיך לפעול להגשמת המטרה.

"אנו מעריכים מאוד את פועלה של הלשכה, אך אנו רואים בחומרה רבה את העובדה שמכתב שנשלח לכאורה למשרדנו מגיע לעיתונות לפני שהוא נשלח אלינו".

גרופון / צילום מסך
 גרופון / צילום מסך