איכות השלטון לבג"ץ: לקבל הכרעה בעניין ליברמן עד הבחירות

התנועה דורשת מהיועמ"ש להחליט עוד לפני הבחירות האם להגיש כתב אישום נגד שר החוץ אביגדור ליברמן, וזאת כדי למנוע עינוי דין ופגיעה באמון הציבור

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ בבקשה לחייב את הפרקליטות ואת היועמ"ש יהודה וינשטיין לקבל החלטה, טרם הבחירות, האם יוגש או לא כתב אישום נגד שר החוץ אביגדור ליברמן, וכן להורות לפרקליטות וליועמ"ש להסביר מדוע לא קיבלו החלטה זו עד היום.

התנועה טוענת בעתירה כי כהונתו של השר ליברמן - המועמד בבחירות הקרובות לתפקיד מרכזי נוסף בכנסת ישראל, אשר עליו מרחפת עננת חשדות פליליים, ולגביו קיימות ראיות שנמצאו מספיקות על-ידי היועמ"ש להחליט על הגשת כתב אישום חמור בכפוף לשימוע - גוררת פגיעה באמון הציבור ברשויות השלטון ומסכלת את הגשמת מטרות ההליך הפלילי.

לטענת העמותה, "מדינת ישראל נמצאת בפתחה של מערכת בחירות, ולכן יש חשיבות גדולה לקבלת החלטה, שתבהיר האם יתנהל משפט פלילי נגד שר החוץ ליברמן - או האם יוכל לשים מאחוריו את הפרשה כולה ולהשתחרר מעול המעיב על חייו הפרטיים והציבוריים מזה 12 שנה".

עוד צוין בעתירה כי ציבור הבוחרים זכאי לבסס את החלטתו החשובה בבחירות על תשתית ברורה יותר, ולדעת האם הפתק שישים בקלפי הנו לאדם שלא מרחפת עליו עננה של כתב אישום המתנהל מולו, מתוך ידיעה כי נבחר ציבור זה יישב בתפקידו במשך מלוא המנדט אשר ניתן בידו ולא ייפסל מכהונה כשר ואולי גם כחבר כנסת.

לטענת איכות השלטון, "על רקע הבחירות לכנסת ה-19, קמה חובה על הפרקליטות והיועמ"ש להכריע בעניינו של ליברמן טרם הבחירות, ואילו התמשכות ההליכים היא זו הפוגעת בעקרונות יסוד, מהווים עינוי דין ופוגעים באמון הציבור".

התנועה ביקשה מבג"ץ לקיים דיון דחוף בעתירה.