נקדימון ושטרסלר יקבלו פרס מפעל חיים בכנס אילת לעיתונות

כנס אילת לעיתונות ייערך ב-4-7 בנובמבר במרכז הכנסים של מלון הרודס באילת

העיתונאים הוותיקים שלמה נקדימון ונחמיה שטרסלר יזכו לקבל פרס על מפעל חיים מטעם אגודת העיתונאים בתל-אביב, במסגרת כנס אילת לעיתונות שייערך ב-4-7 בנובמבר במרכז הכנסים של מלון הרודס באילת. במסגרת הכנס השנתי ייקחו חלק כ-1,500 אנשי תקשורת, עיתונאים, אנשי אקדמיה, פוליטיקאים ושאר מובילי דעת קהל.

באגודת העיתונאים בתל אביב מציינים כי הפרס הוענק לנקדימון על היותו "מצטיין שנים רבות בעשייה עיתונאית ותקשורתית עשירה ומעמיקה. הישגיו לאורך השנים הקנו לו מקום של כבוד בהיסטוריה של מדינת ישראל ובעולם התקשורת,והוא משמש דוגמה לדורות רבים של עיתונאים".

נקדימון נמצא בלב העשייה העיתונאית כבר 55 שנה, ואת צעדיו הראשונים עשה בעיתון "חירות". בהמשך עבר ל"ידיעות אחרונות" ככתב פוליטי, ובין היתר פרסומיו הובילו להדחתו של ראש הממשלה לוי אשכול מתפקידו כשר הביטחון ערב מלחמת ששת הימים ומינויו של משה דיין במקומו, הסיפור על ביטול פרויקט מטוס הלביא, מעברו של עזר ויצמן למערכת הפוליטית ועוד. כמו כן, נקדימון כתב מספר ספרים וזכה לפרסים שונים במהלך שנותיו בתחום.

באגודה ציינו כי החליטו להעניק לשטרסלר את הפרס על כך ש"במשך שנים רבות נאבק נגד המונופולים, הקרטלים והפירמידות של המדינה ושל בעלי ההון הגדולים במורה לפרקם, וכך להשיב כלכלה תחרותית יותר וצומחת יותר לטובת הצרכנים והאזרחים כולם. שטרסלר ידוע בעמדותיו הממוקדות והחדות בענייני כלכלה וחברה ונמנה עם הבולטים והמשפיעים בענייני כלכלה וחברה בישראל".

שטרסלר הוא עורך ופרשן כלכלי בעיתון "הארץ" ומפרשן בנושא גם בערוץ 2. שטרסלר מונה לתפקיד העורך הכלכלי של "הארץ" עוד בשנת 1983 וכיהן בו עד 1998, אז מונה לעורך בכיר לכלכלה וחברה בעיתון.

בשנים הקודמות זכו בפרסים העיתונאים כרמלה מנשה, נח קליגר, דב יודקובסקי ז"ל, יעקב אחימאיר, דן מרגלית, ירון לונדון, מוטי קירשנבאום, סבר פלוצקר, יואל מרקוס, שלום קיטל, טומי לפיד ז"ל, חיים יבין ורון בן-ישי.

במסגרת כנס אילת תקבל העיתונאית יהודית יחזקאלי תעודת הוקרה מיוחדת. יחזקאלי עבדה במשך שנים רבות ב"ידיעות אחרונות", וכיום היא משמשת ככתבת בקול ישראל, בעיקר בתחומי החברה והרווחה, וחשפה סיפורים אנושיים שונים.