נתג"ז בדרך לבורסה: מתכננת לגייס כ-2 מיליארד שקל

את הנתונים חשף יו"ר החברה רון חיימובסקי בוועידת האנרגיה 2012 ■ חיימובסקי הציג נתונים ראשונים על תוכניות החברה להקמת מאגרי גז אסטרטגיים לאחסון באזור הר סדום בעלות של עד חצי מיליארד דולר

חברת נתיבי הגז הממשלתית בדרך לבורסה. יו"ר נתג"ז רון חיימובסקי גילה היום בוועידת האנרגיה 2012 כי החברה כבר החלה בהליכים להכנת תשקיף לקראת גיוס ענק של כ-2 מיליארד שקל בשנה הבאה בשוק ההון. הגיוס אמור להיערך לפני אמצע השנה הבאה ולקראתו תעבור החברה להתנהלות חשבונאית לפני כללי ה-IFRS.

חיימובסקי הציג נתונים ראשונים על תוכניות החברה להקמת מאגרי גז אסטרטגיים לאחסון. על-פי התכנית שהוצגה ניתן להכשיר בתוך חמש שנים מאגרים באזור הר סדום בעלות של עד חצי מיליארד דולר. המאגרים יוכלו לספק 30% מצריכת הגז של המשק למשך חודשיים.

הסכום שיגוייס ב-2013 ישמש לצורך מימון תוכניות הפיתוח הרב שנתיות של החברה. במרכז התכנית יעמוד פרויקט הקמת הקו המזרחי ממפעלי נשר ברמלה עד לתחנת הכוח חגית באזור יוקנעם שיגביר את אמינות מערכת אספקת הגז.

בנוסף תממן החברה באמצעות הגיוס הנחת קווים לירושלים, למפעל פניציה, לאזור התעשייה נילית ולפלמחים וכן הכפלת קו אשדוד נשר. חיבור מפעל פניציה הוקדם ל-2014 בעקבות החלטת הממשלה.

נתג"ז שהחלה לפעול ב-2003 אחראית על הקמה ותפעול של רשת קווי ההולכה היבשתיים לגז הטבעי.

החברה שהחלה לגייס ב-2007 באמצעות הנפקות אג"ח למוסדיים גייסה עד כה בשוק המוסדי כ-1.7 מיליארד שקל ועד סוף השנה תשלים גיוס בהיקף כולל של כ-2 מיליארד שקל.

נתג"ז נחשבת לחברה ממונפת אך למרות ששיעור ההון העצמי בה עומד על כ-20 אחוז מהמאזן היא זוכה לדירוג אשראי גבוה העומד כיום על AA במעלות ו-Aa1 במידרוג אפשר לה לגייס את החוב בריביות נמוכות של 2.5% מעל אג"ח מדינה. הנימוקים העיקריים לדירוגים הם החשיבות האסטרטגית של החברה והמבנה התעריפי שבאמצעותו היא מפיקה את הכנסותיה השוטפות.