מאיר ברנד: "הטכנולוגיה תהיה חלק פיזי מהגוף שלנו"

מנכ"ל גוגל ישראל בכנס "גו מובייל": "היום מפרידים בין האדם והמכונה. בעוד 10 שנים הטכנולוגיה כבר תרחיב את היכולות הגופניות שלנו" ■ "גוגל פלוס מתקדמת בקצב של מאות מיליוני משתמשים"

"היום מפרידים בין האדם והמכונה. בעוד 10 שנים הטכנולוגיה תהיה חלק פיזי מהגוף שלנו והיא תרחיב את היכולות שלנו - נוכל לטפל בבעיות רפואיות עוד לפני שהן מתגלות, בצורה מניעתית ועוד כדומה. אנחנו הולכים לעולם שבו עיבוד המידע, עם הזמינות והיכולת שלו, מביאה אותנו לפריצות דרך בכל מיני תחומים", כך אמר היום (ב') מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל ומנהל אזורי אפריקה ויוון, בכנס "גו מובייל" שנערך היום באיירפורט סיטי.

לדברי ברנד, "קצב השינוי בעולם שלנו הוא בלתי נתפס. בארה"ב להגיע לאחוז חדירה של 40% בטלפון קווי לקח 40 שנה, בסלולרי זה לקח 20 שנה, בסמארטפונים זה לקח 10 שנים ובטאבלט פחות. תוך חמש שנים נהיה בעולם מרובה מסכים, יהיה חיבור בין עולם האוף ליין והאון ליין ואנחנו נהיה בכל זאת".

ברנד הוסיף, כי "4 מיליארד מתוך 7 מיליארד אנשים מאוכלוסייה העולם מחזיקים בטלפון סלולרי. באפריקה למשל החוויה הראשונה של גישה למידע ואינטרנט היא דרך המכשיר הסלולרי - בדרום אפריקה יש מיליון קווים מחוברים דרך מחשב ו-9 מיליון מחוברים דרך הסלולרי - בעולם השלישי מדלגים מעל החיבור למחשב האישי והם עוברים ישר לסלולרי", לדבריו.

ברנד נשאל לגבי גוגל פלוס, הרשת החברתית של גוגל שלא נחלה הצלחה אדירה, וענה כי "משך הבילוי של החברים בגוגל פלוס זה לא המדד - לא מבלים ברשת הזו הרבה זמן. אנחנו לוקחים את חווית האינטרנט שלנו לצורך מימד שמשפר את כל חווית החיפוש, ואנחנו מתקדמים בקצב של מאות מיליוני משתמשים".

לדברי ברנד, בהתמודדות מול פייסבוק חייבים כל הזמן פוקוס על חדשנות. "מי שיפסיד שתי חדשנויות, שתי מהפכות, ימצא את עצמו בחוץ. זה נכון שגוגל איחרה את העולם החברתי, אבל היו לנו הימורים על תחום המובייל עם אנדרואיד ותחום הווידיאו עם יו טיוב והימור על תחום הדפדפנים - הימורים שהיו מוצלחים כולם".

- איך גוגל נערכת למעבר למובייל בהקשר של המפרסמים?

ברנד: "זה מעבר משמעותי ודרמטי - אם מסתכלים על כמות החיפושים, לפני שלוש שנים הכל היה מהדסקטופ, והיום רבע מהחיפושים נעשים ממובייל. בעולם הזה יש שני אקו סיסטם - אייפון של אפל ואנדרואיד של גוגל. אפל השקיעה חשיבה בחווית המשתמש ואנדרואיד היא פילוסופיה של מערכת פתוחה שלא עושה צנזורה על מפתחי אפליקציות. ההבדל הוא שבאפל בוחרים למשתמש מהי החוויה הטובה, ואצלנו המשתמש הוא זה שבוחר את חווית הגלישה שלו".

- מבחינת המפרסם מה משתנה עם המעבר למובייל?

"יש פעילות אקטיבית במובייל. מחקרים מראים שישראלים מבלים 80 דקות באפליקציות סלולריות, יותר מאשר מדברים בטלפון - זה לא טון סלולרי זה בעצם מיני מחשב. המפרסמים צריכים להתאים את האתרים שלהם לעולם הסלולרי - האתר צריך להביא חווית משתמש גבוהה בסלולר, צריך להתאים את הקמפיינים בסלולר שיהיו שונים מאשר בדסקטופ, ועוד. המפרסמים עוד לא התאימו את האתרים שלהם למובייל, ויש פה הזדמנות עצומה לקבל spm נמוך בעולם הסלולרי".

- איך גוגל מגנה על הפרטיות שלנו?

"זו שאלה מורכבת, כי עבור כל אחד המונח פרטיות מוגדר אחרת. במיוחד בפער הדורות - הילדים הרי חושפים כל חוויה שלהם בעולם האון ליין, וגם החברות יצטרכו להיות שקופות לגבי מדיניות הפרטיות. אי אפשר להסתתר מאחורי חוזים עם שפה משפטית שאף אחד לא מבין. מעבר לכך, האדם צריך להבין שעליו לבחור אקטיבית כל דבר שעשוי לפגוע לו בפרטיות, ולפיכך לעשות בחירות מושכלות שאפשר לשלוט בהן. החברות צריכות לאפשר למשתמשים לשלוט במידע שחשוף אודותיהם ברמת הדפדפן".

- האם רווחי גוגל יפגעו מהפרסומים דרך המובייל?

ברנד: "נכון שהמסך קטן, אבל צריך להבין שלוקח זמן עד שכל מדיום חדש מפוצח מבחינה עסקית. הפרסומת הרי נהיות יותר אפקטיביות, ולוקח זמן לבנות אקו סיסטם של מובייל ולהתאים פורמטים חיצוניים כמו פרסומים מבוססי מיקום".