עוד מיזוג בשוק הקופונים: באליגם רוכש את אתר dday

מדובר ברכישה השלישית של אתר הקופונים באליגם בשנה האחרונה

עוד רכישה בשוק הקופונים: אתר באליגם רוכש את אתר dday מידי קבוצת זאפ. אחרי שנה רדומה יחסית של אתרי הדילים היומיים, באליגם ממשיך במגמת הקונסולידציה בשוק ומבצע רכישה שלישית בתוך כשנה. מנכ"לית באליגם, טל לב, הסבירה ל"גלובס" את המניע לעסקה ואמרה כי "כל הזמן אמרנו שתהיה התכנסות של אתרים בתחום. היו בזמנו 100 אתרים והיה די ברור שלא כולם יישארו".

סכום העסקה לא נמסר אולם על-פי הערכות מדובר במאות אלפי שקלים.

באליגם רכשה באוגוסט אשתקד את אתר אמאלייק, שמתמקד בקופונים בתחום ההורות והילדים, ובנובמבר רכשה את אתר יממה, שהיה אחד מהראשונים בתחום הרכישות הקבוצתיות בישראל. כעת, היא משלימה את רכישת dday, אתר שהוקם במארס 2011, בשיתוף של קבוצת זאפ (דפי זהב) והעיתון "ישראל היום".

מכירת האתר לבאליגם לא מותירה את קבוצת זאפ מחוץ לעסקי הקופונים: החברה מפעילה את אתר zapdeal, שמהווה אגרגטור לקופונים ובמארס השנה רכשה את האגרגטור המוביל בתחום - אתר tavo.

בשוק שנראה כאילו מיצה את עצמו בשנה האחרונה, טל לב דווקא מנפצת את הפסימיות. "אמנם יש פחות הייפ סביב התחום כי הוא כבר התמסד אבל מבחינת מספר משתמשים, עסקאות ומחזורים כספיים, השוק הולך וגדל. רק השבוע הייתה לנו עסקה של מיליון שקל עם אתר לופה, שבה נמכרו 10,000 קופונים", היא אומרת. לדבריה, אחד ממנועי הצמיחה הוא המובייל, שמנפק 20% מהמכירות של באליגם היום. עם זאת, לב לא רואה שחקנים חדשים שצפויים להיכנס לשוק. "אם משהו חדש יקום, אז זה יהיה סביב נישה מסוימת".

כניסה לתחום חדש

מלבד קופונים, באליגם מנסה באחרונה לצאת לנישות נוספות והשיקה בספטמבר גרסת בטא של באליגם shop, חנות מקוונת למכירת מוצרים פיזיים. ההנחות אמנם לא גבוהות כמו הקופונים הרגילים, אך הדגש הוא על האיכות של המוצרים ושל חוויית המשתמש.

לב מסבירה שהוספת החנות המקוונת גם הכניסה את אתר הקופונים לתחום חדש של ניהול מלאי ולוגיסטיקה. "כל המוצרים שנמכרים בחנות של באליגם מרוכזים במחסנים ייעודיים ומלאכת המשלוח והטיפול נעשית על-ידי באליגם עצמה", היא אומרת.