גילה חושש מתיאום מחירים בסלולר בשעת חירום

רשות ההגבלים העסקיים טוענת: אם חברות הסלולר יתאמו ביניהן מחירים להעברת תנועה סלולרית בשעת חירום, הדבר עשוי להוביל לתיאום מחירים בשוטף

רשות ההגבלים העסקיים דורשת ממשרד התקשורת לתקן שימוע שהוציא בנושא התנהלות הרשתות הסלולריות בשעת חירום. הרשות חוששת שמהשימוע שפורסם ייווצר שיתוף-פעולה בין חברות הסלולר שיוביל לכך שהן יוכלו לתאם ביניהן מחירים כלפי הסלולר החדשות.

"גלובס" חשף לפני מספר שבועות את דבר השימוש שפירסם המשרד אשר במסגרתו בודק משרד התקשורת האם החברות יוכלו לגבות אחת את השנייה בשעת חירום, כך שבמקרה של תקלה מהותית תוכל חברה א' להסיט תנועה לחברה ב' כדי להמשיך אספקת השירותים למנויים של הרשת שנפגעה.

בשימוע צוין כי החברות נדרשות לסכם ביניהן את העלויות של הנדידה הפנים ארצית. כידוע החברות הוותיקות מארחות על גבי הרשת שלהן חברות חדשות שלא סיימו לפרוס את אתריהן בכל הארץ. כך למשל גולן טלקום משתמשת ברשת סלקום, והוט מובייל משתמשת ברשת פלאפון. כל אחת מהחברות החדשות ניהלה מו"מ עצמאי מול החברה המארחת. מסתבר כי הרשות חוששת שההסכמות בין החברות הוותיקות בשעת חירום לגבי תעריפים בינם לבין עצמם, יובילו לתיאום עמדות ביניהן כלפי השחקניות החדשות במצב רגיל.

הרשות טוענת כי עדיף לפיכך שהחברות הותיקות לא יתאמו ביניהן שום מחיר במסגרת השימוע ורק לאחר אירוע חירום הן יתחשבנו בינם לבין עצמן.

הרשות מביאה דוגמאות לפסיקה לפיה עמד בית המשפט על כך שמתחרים שיושבים יחד בנושא מסוים עשויים לתאם מחירים בנושאים קרובים וכי אין הדבר רצוי. בנוסף, קובעת הרשות כי תיאום מחירי הנדידה בשעת חירום בין החברות הוותיקות הוא משהו שעולה בגדר של הסדר כובל, וממילא מחייב הגשת בקשה לפטור מהרשות.