אליהו מתמוגג: "מהיום אני בעל השליטה, זה דבר גדול"

שלמה אליהו השלים אתמול את רכישת השליטה במגדל, וכבר הצטרף לדירקטוריון יחד עם שני בניו

יותר מחצי שנה של מגעים, המלווים בחששות ואי ודאות, הגיעו אתמול לסיומם, כשאיש הביטוח הוותיק שלמה אליהו הפך לבעל השליטה בקבוצת הביטוח מגדל. "ייקח לי זמן להתרגל", אומר בסיפוק אליהו ל"גלובס". "חצי שנה של לילות ללא שינה באו לסיום, ומהיום אני בעל השליטה במגדל. זה דבר גדול". כפי שהסביר בעבר, אליהו רכש את השליטה בחברת הביטוח הגדולה במשק, "למען עתיד המשפחה".

אתמול בשעות הצהריים נפגש אליהו במשרדי מגדל בפתח תקווה עם נציג מטעם המוכרת, ג'נרלי האיטלקית, לחתימה על מסמכי העברת 69.1% ממניות קבוצת הביטוח לידיו בתמורה לכ-3.55 מיליארד שקל. כעת הוא מחזיק ב-69.3% מהמניות. העסקה נעשתה לפי מחיר של 4.86 שקל למניית מגדל, דיסקאונט של כ-8% על מחיר השוק בבוקר יום המסחר אתמול.

מיד עם השלמת עסקת הענק התפטרו נציגי ג'נרלי מדירקטוריון מגדל, ואליהו ושני בניו, עופר וישראל, הצטרפו במקומם, כך שיהיו מעורבים בפיקוח על ניהול החברה באופן שוטף. שלמה ובנו ישראל התמנו גם לדירקטורים בחברה הבת, מגדל חברה לביטוח.

עבור אליהו מדובר בסגירת מעגל, לאחר שבנעוריו הועסק במגדל כנער שליח, ובהמשך "קודם" לתפקיד של טלפוניסט עד שפוטר מהחברה עם המלצות חמות. ברבות השנים הפך אליהו לסוכן ביטוח והקים את חברת הביטוח הנושאת את שמו, כשלאורך השנים היה גם בעל עניין (ולא בעל השליטה) בשתי חברות ביטוח נוספות: הפניקס ואיילון.

שותף של בנק לאומי

שלמה אליהו, 76, מכהן כיו"ר חברת הביטוח שייסד. מנכ"ל החברה הוא בנו עופר, 54, כשגם הבן ישראל, 42, מעורב מאוד בעסקי המשפחה כדירקטור באליהו ביטוח, מנכ"ל אליהו אחזקות ויו"ר ועדת השקעות הנוסטרו באליהו. יחד עם כניסת השלושה לדירקטוריון מגדל, הצטרף שלמה אליהו לוועדת "סגל ניהולי" בבורד, כשבנו עופר הצטרף לוועדה ל"אסטרטגיית המחשוב". מנכ"ל מגדל הוא יונל כהן והיו"ר הוא אהרון פוגל.

אליהו קיבל לידיו חברת ביטוח הנסחרת בבורסה לפי שווי של כ-5.54 מיליארד שקל, שעוסקת במגוון תחומי הביטוח, הפנסיה והפיננסים. מגדל היא מנהל הביטוח הפנסיוני הגדול במשק, בעוד שאליהו מתמקדת בעיקר בביטוח כללי בדגש על ביטוחי רכב.

במסגרת תנאי המימון לעסקה, אליהו שעבד אתמול רשמית 30% ממניות מגדל לטובת בנק לאומי. נזכיר כי לאומי מחזיק בכ-9.8% ממניות מגדל, ומעתה יהיה שותפו של אליהו בחברת הביטוח.

בהסדר מול בנק ישראל בנושא החזקות אליהו בבנק לאומי ובבנק אגוד - בו הוא יוצג ע"י עוה"ד רם כספי ויאיר כספי - המהווה תנאי לקבלת אישור הפיקוח על הביטוח, נקבע כי החזקותיו בבנקים יועברו לנאמנות לארבע שנים, במהלכן יידרש למכור את מניותיו. במקביל להשלמת רכישת מגדל, אליהו מוכר עתה את תיק ביטוח החיים שלו להראל.