הסגירה הפיננסית של דליה אנרגיות בספק עקב פרישת כלל

כלל ביטוח החליטה ברגע האחרון לפרוש מקונסורציום המלווים ■ נכון לשעה זו לא ברור האם הסגירה תצא לפועל ■ חלקה של כלל ביטוח עומד על מאות מיליוני שקלים מסך החוב

קשיים בלתי צפויים מעכבים את הסגירה הפיננסית של יזמית החשמל הפרטי דליה אנרגיות שהיקפה כמיליארד דולר. ל"גלובס" נודע כי כלל ביטוח החליטה היום לפרוש מקונסורציום הגופים שיממן את החוב של דליה.

במהלך היום התקיימו שיחות אינטנסיביות בין נצגי כלל, דליה ובנק לאומי המוביל את הקונסורציום אך לפי שעה לא ברור האם נמצא הגוף שיממן את חלקה של כלל ביטוח בהלוואה, שהיקפה כ-3 מיליארד שקלים. חלקה של כלל ביטוח עומד על מאות מיליוני שקלים מסך החוב.

דליה אנרגיות מתכוונת להקים את תחנת הכוח הפרטית הגדולה במדינה בצפית הסגירה הייתה אמורה להתבצע היום (ג') לאחר עיכובים ודחיות רבים, בין היתר לאחר שדליה ביקשה וקיבלה הקלות מרשות החשמל בכל הקשור בהכרה במניות בכורה כהון עצמי ובתחומים נוספים.

במקביל אילצה רשות החשמל את הפניקס שהייתה אמורה להשתתף בקונסורציום המוסדיים לפרוש ממנו בשל העובדה שבעל השליטה בחברה הוא יצחק תשובה המחזיק גם במאגרי הגז "תמר" ו"לוויתן" שאמורים לספק גז לתחנה.