כמה מרוויחים המועמדים לזכייה ב"כדור הזהב"?

כריסטיאנו רונאלדו או ליאו מסי אמורים אמנם לזכות בתואר היוקרתי, אבל שישה מבין 23 המועמדים הסופיים נהנים משכר גבוה יותר משל כוכבי ריאל מדריד וברצלונה

בשביעי בינואר 2013 יתכנסו בציריך, שווייץ, על מנת לבחור את הזוכה ב"כדור הזהב של פיפ"א" - תואר הכדורגלן הטוב בעולם לשנת 2012.

המאמנים והקפטנים של הנבחרות הלאומיות, ביחד עם עיתונאים מרחבי העולם, יבחרו מבין 23 מועמדים סופיים לזכות בפרס היוקרתי. ובאופן טבעי, רשימת ה-23 הזאת כוללת בתוכה גם כמה מהכדורגלנים המרוויחים ביותר בעולם.

אתר sportune מפרסם כי השכר הממוצע של 23 השחקנים ברשימה הוא 7.97 מיליון אירו. השכר המצטבר של כולם יחד מסתכם לכדי 183.4 מיליון אירו.

המרוויח הגדול ביותר מבין המועמדים הוא זלאטן איברהימוביץ', כוכבה של פריז סן-ז'רמן, שמקבל 14 מיליון אירו לעונה. וויין רוני, חלוץ מנצ'סטר יונייטד, שני עם 13.8 מיליון אירו, ביחד עם יא-יא טורה, שחקן היריבה העירונית של יונייטד מנצ'סטר סיטי, שמקבל סכום זהה; במקום הרביעי כדורגלן נוסף של הסיטי: סרחיו אגוארו הארגנטיני (12.5 מיליון אירו); את החמישייה הראשונה משלים דידייה דרוגבה, שמשחק בליגה הסינית (12 מיליון אירו).

כפי שניתן לראות, שני המועמדים העיקריים לזכייה בתואר, ליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו, לא נכללים בין המשתכרים הבכירים. מסי רק במקום השביעי עם 10.5 מיליון אירו בברצלונה, רונאלדו עם 10 מיליון אירו בעונה בריאל מדריד. במקום השישי בדירוג המרוויחים מבין 23 המועמדים לזכייה ב"כדור הזהב" נמצא רובין ואן פרסי (מנצ'סטר יונייטד), שמרוויח 11 מיליון אירו בעונה.

ומי במקומות האחרונים ברשימה? את המקומות 21-22 תופסים מי שנחשב לחלוץ החם ביותר כיום באירופה, רדמאל פלקאו מאתלטיקו מדריד, ובלם ברצלונה ג'רארד פיקה - שניהם מרוויחים כ-4 מיליון אירו בעונה. הקשר הוותיק של יובנטוס, אנדראה פירלו, מקום 23 - עם שכר של 3.5 מיליון אירו.