הקרב האחרון של מיקרוסופט

כל האפליקציות מדליקות וכל המשתמשים מאושרים עד הגג

חברת מיקרוסופט השיקה בשבוע שעבר את חלונות8 . זוהי מערכת ההפעלה, בעזרתה מקווה הענקית מרדמונד לחזור לקדמת הבמה ולהתיישר עם מתחרותיה המרות - גוגל ואפל - שדחקו אותה בשנים האחרונות לעמדת מגננה. אם תרצו, זהו הקרב הגורלי של מיקרוסופט במלחמה, שאם תפסיד גם בו, היא תיאלץ סופית לפנות את מקומה בצמרת עולם המיחשוב האישי.

ובמלחמה כמו במלחמה. מיקרוסופט משקיעה בקידום חלונות 8 ובשיווקה האגרסיבי סכומי עתק חסרי תקדים ומנהלת קמפיין שיווקי חובק עולם, שמזכיר את אירועי ההשקה של סרט ג'יימס בונד החדש.

במוצאי שבת, שוטטנו באזור טיימס סקוור בניו יורק בין אלפי האנשים שגדשו

את העיר יום לפני שנאלצו לברוח משם בגלל סערת ההוריקן המתקרבת.

רבים מלוחות הפרסום הענקיים שבכיכר נכבשו על ידי מיקרוסופט לכבוד ההשקה של חלונות 8. לאן שלא הפנית את מבטך, נתקלו עיניך בשלט ענק ומאיר עיניים המציג את נפלאות החלונות החדשים. לפחות בפרסומות, כל האפליקציות נראו מדליקות לחלוטין וכל המשתמשים הפגינו אושר רב.

ברחוב הסמוך ארגנה מיקרוסופט מפגן עוצמה מרשים בעזרת שותפותיה לקרב נגד אפל. סוני, סמסונג, דל, HP ,לנובו, טושיבה ואחרות, כולן חברו לברית במלחמה נגד האויבת הגדולה אפל, והן היו שם עם הדגמים החדישים ביותר של טאבלטים ומחשבים ניידים משלהן, מבוססים על חלונות 8 כמובן. ציירים מוכשרים ישבו כשעל כן הציור שלהם מונח מחשב עם מסך מגע, מבוסס חלונות 8, וציירו בחינם תמונות פרופיל של עוברים ושבים. אנשי מכירות נמרצים חילקו כובעים, תיקי ניילון, תגי שם ועוד מתנות למיניהן.

כמה דקות הליכה מטיימס סקוור, ליד סנטרל פארק, ממוקמת חנות הדגל של אפל בניו יורק. שם כנראה לא שמעו שמיקרוסופט הכריזה מלחמה. מאות אנשים עמדו בתור כדי להיכנס לחנות הגדושה בקהל רב, ומי שהתעניין ברכישה של אייפון 5 קיבל את התשובה הנימוסית: 'המלאי נגמר, ניתן להזמין מכשיר, זמן האספקה המשוער הוא בין ארבעה לשישה שבועות'.

כחמש מאות מטר מהחנות של אפל, נמצאת חנות הקונספט של סוני. זהו היכל מפואר ומרשים, תענוג אמיתי עבור כל חובב גאדג'טים וטכנולוגיה. כאן לא היה צפוף, להיפך. זכינו ליחס אדיב וטיפול מהיר. אחרי חצי שעה יצאנו משם מצוידים במחשב נייד שהוא גם טאבלט, המבוסס על חלונות 8. זהו גם מקור לגאווה ישראלית - מסך המגע והעט המצורף למחשב הם מתוצרת חברת אן-טריג מכפר סבא.

המחשב הזה ייאלץ להיאבק על מקומו במשפחה שבבעלותה ישנם כבר שני אייפדים, מק-בוק אייר אחד וארבעה אייפונים. הקרב מתחיל השבוע. בהצלחה.

יזהר שי הוא שותף כללי בקיינן פרטנרס ומנהל פעילות הקרן בישראל