75 עובדים במוסד למוגבלים חשודים בהתעללות בחסרי ישע

מנהלים, רופאים, אחיות ואנשי צוות במוסד רפואי בפ"ת עוכבו לחקירה ■ חלקם חשודים בתקיפת החוסים במוסד ובאי-דיווח על מקרים חמורים לכאורה

75 מתוך 100 עובדים במוסד רפואי בפתח-תקווה, המטפל באנשים בעלי מוגבלויות שונות ובפגועי נפש, עוכבו היום (ד') לחקירה במסגרת מבצע חסר תקדים, שכלל כ-200 שוטרים ועשרות אנשי מקצוע ממשרדי הרווחה, הבריאות והמוסד לביטוח לאומי.

בין העובדים שעוכבו לחקירה נמנים גם מנהלים, רופאים, אחיות ואנשי צוות נוספים, שחלקם חשודים בתקיפת חסרי ישע ובאי-דיווח על מקרים חמורים לכאורה שאירעו במקום.

המבצע, שזכה לשם הקוד "אל תשליכני", נחשב למורכב ורגיש מאוד, ובמשך מספר חודשים כלל חקירה סמויה, שהפכה לגלויה רק הבוקר. החקירה המשטרתית החלה בחודש אפריל השנה, לאחר שהרופאה הפסיכיאטרית של משרד הבריאות במחוז המרכז הגישה תלונה בעניין. בחלק מהמקרים, כך על-פי החשד, הפגיעות הפיזיות הובילו לאשפוז המטופלים בבתי-חולים.

בעת הפשיטה על המקום, החלו אנשי המקצוע ממשרדי הבריאות והרווחה לטפל בחוסים ולעדכן את בני משפחותיהם בנעשה. הטיפול ניתן, בין היתר, על-ידי פסיכיאטריים מבתי-החולים אברבאנל ולב השרון, לצד עובדים סוציאליים. חוקרים של משרד הרווחה ושל המשטרה החלו לגבות עדויות מהחוסים, ועל-פי הערכות, חלק מהמעוכבים לחקירה יובאו להארכת מעצר.

במשרד הבריאות מדגישים כי מדובר במוסד פרטי, אולם כמו כל מוסד רפואי בעל רישוי, הוא כפוף לפיקוח המשרד. בתשובה לשאלת "גלובס" ציינה דוברת המשרד כי בעבר התקבלו תלונות בדבר היעדר תשתיות מתאימות במוסד, מצוקת כוח-אדם וליקויים ניהוליים לכאורה, אולם רק באפריל האחרון, כאמור, התקבלה תלונה על התעללות פיזית בחוסים. מאז אותה תלונה ערך המשרד מספר ביקורות, כולל ביקורת פתע.

במשטרה מבהירים כי בשלב זה של החקירה מוקדם עדיין לפרט את החשדות המיוחסים, אולם נרמז כי על פניו מדובר במעשים חמורים ביותר - ייתכן אף בהתעללות מינית. מרגע הפשיטה על המוסד, המקום עבר לניהולו המלא של משרד הבריאות.