אורי אבנרי: יחימוביץ' מתעלמת מכל הבעיות החשובות באמת

העיתונאי הוותיק בראיון לתוכנית "תרבות טובה" בגלובס TV: "הביקוש לקצינים בפוליטיקה ירד, במקביל לזה שהערך של העיתונאים עלה"

האימה שלו בבחירות הקרובות היא הצמד ביבי-ליברמן, אבל אורי אבנרי - העיתונאי הוותיק, מיייסד ועורך "העולם הזה" ומי שהיה העיתונאי הראשון שעבר לפוליטיקה אי-שם בשנת 1965 - נחרד גם מהמחשבה ששלי יחימוביץ' תנהיג את המדינה.

בראיון לתוכנית התרבות "תרבות טובה" בגלובס TV הוא אומר למראיינת נירית גורביץ': "אנחנו יודעים במה שלי עוסקת ובעיקר במה היא לא עוסקת. למעשה היא לא עוסקת בשום דבר מלבד העניין הסוציו-אקונומי ומתעלמת מכל הבעיות החשובות באמת שיקבעו את גורלינו ב-100 השנים הקרובות: השלום עם העם הפלסטיני, סיום הכיבוש והחזרת המתנחלים הביתה לישראל. כשלוחצים עליה היא משלמת איזה מס שפתיים - כמו כולם עם פתרון שתי המדינות, אבל ברור לחלוטין שהיא לא מעוניינת בזה".

אבנרי התייחס בראיון למעבר ההולך ומתעצם - "המבול" לדבריו - של אנשי התקשורת לפוליטיקה והירידה במספרם של אנשי הביטחון והצבא בכנסת, תחום ששימש עד לא מזמן כחממה הטבעית לגידול פוליטיקאים.

לדבריו, "עדיין יש ביקוש לקצינים בפוליטיקה, אבל הערך שלהם בבורסה ירד, במקביל לזה שהערך של העיתונאים עלה. זה מעיד בין השאר על הפיחות של המקצוע הצבאי, שהחל מאז מלחמת לבנון השנייה.

"בכלל, קיימת התאזרחות של החברה הישראלית, שגם קשורה בעליית הכוח הנשי. אם פעם אשת חברה לא הייתה יכולה להרשות לעצה לעשות מסיבה לאלפיון העליון בלי שיהיה לפחות גנרל אחד, היום היא תזמין זמר מזרחי או טייקון. הטייקונים הרבה יותר חשובים היום מהגנרלים".

***הראיון המלא - בתוכנית "תרבות טובה" בגלובס TV.