כדורגל אנגלי או ברצלונה/ריאל?

הזכיין לא רוצה שאני, אוהד הכדורגל האנגלי, אראה את מפעל גביע הליגה באנגליה? אז לי אין בעיה להתחבר לסטרימינג ■ דעה

נקודה אחת שקשורה לדילמה "כדורגל אנגלי או ברצלונה/ריאל", קיבלנו כאן בשבוע שעבר. גביע הליגה האנגלי הוא אינו ממפעלי הספורט החשובים באירופה. יחד עם זאת, ההזדמנות שהוא נותן לשחקנים צעירים, מעניקה חוויית כדורגל סוחפת. בשבוע שעבר נכבשו בשני משחקים מרתקים ומותחים 21 שערים: בשלישי ניצחה ארסנל את רדינג 7-5. למחרת ניצחה צ'לסי 5-4 את מנצ'סטר יונייטד.

מי לא זכה ל 240 הדקות המענגות האלה? חובבי הכדורגל האנגלי בישראל, אותו קהל שצ'רלטון מטפחת, במשך כל ימות השנה. במקום את גביע הליגה האנגלי, קיבלו צופי "ספורט 1" ו"ספורט 2" את הגביע הספרדי. במקביל למשחק המרתק בין צ'לסי ליונייטד למשל, יכלו הצופים ליהנות מההרכב השלישי של ריאל מדריד מפרק קבוצה מליגה נמוכה שאת שמה לא שמעו הצופים עד לאותו הערב (פרס יוגרל בין הקוראים שישלפו איך קראו לקבוצה שהפסידה לריאל ביום רביעי שעבר).

הרצון של צ'רלטון להוסיף לפורטפוליו שלהם גם את ריאל מדריד וברצלונה (ש"שייכות" בשגרה לערוץ הספורט) הוא מובן, אבלן הפגיעה בציבור הנאמן של חובבי הכדורגל האנגלי היא, מבחינת האחרונים, בלתי נסלחת.

יתכן שההפסד של צ'רלטון כפול: בהיעדר שידור, החלו באתרי האוהדים בישראל חילופי מידע לגבי פאבים שמצוידים בצלחת לוויין ומשדרים את המשחק וכן לינקים לאתרים שמעבירים בסטרימינג. אני צפיתי במשחק באמצעות הלפטופ שחובר למקרן. איכות השידור אמנם נופלת מזו בטלוויזיה, אבל החיסרון מתקזז מול השידור והפרשנות של "סקיי" שעולים עשרות מונים על זה של צ'רלטון. כך שמבחינתם אולי מזל שיונייטד הודחה: עוד פעמיים-שלוש מול המחשב ואפשר שהייתי משתכנע שאפשר לצפות במשחקי קבוצתי, גם בלי לשלם על כך עשרות שקלים מדי חודש לערוצים בתשלום.