דוחות הרבעון השלישי בבורסה: "ההתאוששות צפויה להימשך"

"גלובס" ופסגות משיקים בדפי המניות באתר את קונצנזוס תחזיות האנליסטים לעונת הדוחות לרבעון השלישי של שנת 2012

"דוחות הרבעון השלישי וכנראה גם הרבעון הרביעי יצביעו על תפנית מסוימת בתוצאות החברות. עד אמצע השנה, חברות הטכנולוגיה והיצואנים בלטו בתוצאותיהם וכן בביצועי המניות, אולם מאז הדברים השתנו - השווקים בחו"ל החלו להראות סימני האטה, והמחאה החברתית דעכה", כך מעריך טרנס קלינגמן, מנהל מחלקת המחקר בפסגות, לקראת פתיחת עונת הדוחות לרבעון השלישי בבורסה בת"א.

"גלובס" ופסגות משיקים בדפי המניות באתר את קונצנזוס תחזיות האנליסטים לעונת הדוחות לרבעון השלישי של שנת 2012, לקראת התקדמות עונת הדוחות בבורסה המקומית לשיאה.

לטבלת קונצנזוס תחזיות הרווחים של "גלובס" ופסגות - לחצו כאן

לדעתו של קלינגמן, בעקבות כלל שינויים אלו שוק המניות המקומי התחיל להתאושש ורשם עליות חדות במהלך הרבעון השלישי, והתאוששות זו צפויה להימשך ו"לתת את אותותיה בעיקר במניות הפיננסים".

"חברות הביטוח שתלויות במידה רבה בשוק ההון צפויות לפרסם תוצאות מצוינות ברבעון השלישי", לדבריו. "גם הבנקים צפויים לפרסם דוחות חזקים, לאור ההשפעה החיובית של שוק ההון על ההפרשה לפיצויים ורווחי הנוסטרו בגין אחזקות במניות ובאג"ח קונצרני.

"בנוסף, התאוששות מחירי המניות של חלק מחברות האחזקה הממונפות יאפשרו לבנקים להפריש בקצב איטי יותר כנגד חובות לבעלי שליטה, המגובים בעיקר בביטחונות של אותן חברות", סבור קלינגמן.

באשר להשפעותיה הדועכות של המחאה החברתית, מציין קלינגמן כי "כבר רואים התייצבות בחברות שעמדו בלב הסערה של המחאה. חברות הקמעונאות הגדולות כבר מדווחות על שיפור בשיעורי הרווח החל מהרבעון השני, ומגמה זו צפויה להמשיך ולצבור תאוצה ברבעון השלישי והרביעי הודות לעלייה במחירי הסחורות החקלאיות".

לדבריו, גם חברות הסלולר הוותיקות מצליחות להתמודד בצורה טובה יותר מול המתחרות החדשות בשוק המתרחב, אולם מדגיש: "בשונה מחברות הקמעונאיות, מבחינת התוצאות הכספיות חברות הסלולר עדיין לא הגיעו לשפל, אולם התווי של הירידה נראה פחות תלול מכפי שחשש השוק".

באשר לחברות הנדל"ן המניב, מסביר קלינגמן כי אלו "ימשיכו ליהנות מכלכלה מקומית יציבה ומגידול מתון של הצריכה הפרטית. גם סביבת הריבית הנמוכה להפליא תומכת לעת עתה בשווי הנכסים".

החברות היצואניות והחברות ההיי-טק שנחשבו לסוג של מפלט, לדבריו, מתמודדות לאחרונה עם סביבה עסקית מאתגרת בשל המיתון באירופה וההאטה בקצב הצמיחה בשווקים מתעוררים ובאסיה. "רף הציפיות בשוק היה גבוה מאד ולכן פספוס קל בתוצאות או אפילו רק עמידה בטווח של התחזיות, יכול להשפיע לרעה על מניות אלו", אמר.

באשר לכיל, צופה קלינגמן כי זו צפויה לדווח על תוצאות טובות ברבעון השלישי "בשל ביקוש חזק מהודו, אולם - הרבעון הרביעי נראה הרבה יותר מאתגר, ואנו כבר עדים לירידה במחירי הספוט של האשלג, כאשר ברקע עומדת חברת פוטאש הקנדית הרוצה להתמזג עם כיל".