ח"כ אלדד על הזוג שנהרג בתאונת אופנוע: "הפקרות ואנוכיות"

ח"כ אלדד (האיחוד הלאומי) על בני הזוג אביקם וליאת גור ז"ל: "אני בטוח שלדהור על אופנוע זה כיף אדיר. אבל מאין נובעת ההפקרות הזאת? איזו אנוכיות מוחלטת מאפשרת להעדיף את התענוג האישי על פני גורל הילדים? מה זה? איזה בני אדם אלה?"

ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) לא חיכה הרבה בתגובה לתאונת הדרכים המזעזעת בסוף-השבוע, בה נהרגו בני הזוג אביקם וליאת גור מהוד השרון בעת שרכבו יחד על אופנוע.

בפרופיל הפייסבוק שלו, אלדד כתב: "האם ליאת ואביקם גור לא חשבו אפילו לרגע אחד על הילד בן השלוש שהשאירו בבית? אני בטוח שלדהור על אופנוע זה כיף אדיר. אבל מאין נובעת ההפקרות הזאת? איזו אנוכיות מוחלטת מאפשרת להתעלם מהאחריות הרובצת על אדם בוגר שהוליד ילדים, ומעדיף את התענוג שלו על פני גורל ילדיו? מה זה? איזה מין בני אדם אלה?".

אריה אלדד / צילום מסך מפייסבוק
 אריה אלדד / צילום מסך מפייסבוק

הדברים של אלדד בפייסבוק זכו לתגובות נזעמות מהגולשים, שרובן ביקורת על חוסר רגישות משווע מצידו של אלדד, גם אם לטענתו כוונותיו היו טובות. אלדד עצמו לא התרגש מהביקורת ואף חזר על דבריו בתגובות לתגובות בסטטוס.

אלדד אף הביא באחת התגובות נתונים על ההרוגים בתאונות אופנוע, כמענה לאחד הגולשים שטען לדעות קדומות מצידו של אלדד על האופנוענים. אלדד כתב: "הנסיעה באופנועים מהווה 1% מכלל נפח התנועה בישראל. 4% מכלי הרכב בישראל הם אופנועים. 12% מכלל ההרוגים בתאונות דרכים בישראל הם רוכבי אופנוע. כל מי שעולה על אופנוע צריך לדעת שסיכוייו למות לפני תום הנסיעה גדולים פי 12 מסיכוייו של נהג ברכב עם 4 גלגלים. אלו לא דעות קדומות. אלו הנתונים".

ח"כ אלדד הוא יו"ר שדולת ארץ ישראל בכנסת, חבר בוועדת החוץ והבטחון, חבר בוועדת האתיקה, חבר בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות. אלדד הוא גם פרופסור לרפואה באוניברסיטת ת"א, רופא מנתח, מומחה בכירורגיה פלסטית, וקצין הרפואה הראשי בשנים 1997-2000.

מחקירת המשטרה עולה, כי בני הזוג גור, בעל ואשה בשנות ה-40 לחייהם, השתתפו ברכיבה משותפת של אגודת האופנועים הישראלית, בעת שרכבו יחדיו על אופנוע הם החליקו בסיבוב בכביש 70 בין היישובים בת שלמה ואליקים שבצפון. מותם של בני הזוג נקבע במקום. אדם נוסף, בן גילם, נפגע גם כן ופונה לבית החולים "רמב"ם" שבחיפה במצב קשה.