בעקבות הפאשלה: בחח"י מלמדים את העובדים על מזומנים

במודעות שניתלו על לוחות המודעות במשרדי החברה מדגישה החברה כי הכסף ש"נעלם" "היה מבוסס על חישוב עתידי ולא נעלמו כספים בפועל!"

בחברת החשמל ממהרים להפיק לקחים מפרשיית "היעלמותם" של 1.5 מיליארד שקל מתחזית תזרים המזומנים של החברה.

כזכור מבדיקת התקלה התברר, כי נתונים שהיו צריכים להביא לעדכון של 1.5 מיליארד שקל בתזרים המזומנים הצפוי "אבדו" בגלל קצר בתקשורת בין יחידות שונות בחברה ועל רקע זה כנראה החליטה ההנהלה כי יש צורך להסביר לעובדים מדוע חשוב כל-כך לעדכן את נתוני התזרים.

כצעד ראשון פתחה הבוקר החברה בקמפיין הסברה אגרסיבי בקרב 12 אלף עובדיה בניסיון להסביר להם את גרסתה לפרשה ובהזדמנות זו ללמד אותם מעט על מושגי יסוד בניהול פיננסי ובראשם מה מסתתר מאחורי המונח בעל השם המאיים-משהו "תזרים מזומנים".

במיילים שנשלחו לעובדים מדגישה החברה כי הכסף ש"נעלם" "היה מבוסס על חישוב עתידי ולא נעלמו כספים בפועל!". כמו כן מסבירה החברה לעובדים כי: "תזרים מזומנים" ו"דוח תזרים מזומנים", "הם למעשה הערכות או תחזיות המסייעות לתכנון עתידי של המצב הכספי ולא מצב כספי בפועל".

למהירי התפיסה ולסקרנים שבין העובדים הועתקה והודבקה להמשך המודעה הגדרת הערך "תזרים מזומנים" באתר Wikipedia מחברת החשמל כי "לאור העיסוק הרב בסוגייה הזו בימים האחרונים בתקשורת וההסברים לסיבות לתקלה שניתנו בישיבת ההנלה חשבנו שמן הראוי שכלל עובדי החברה יקבלו הסבר על מהו תזרים ומה היו הסיבות לתקלה".