המאבק נגד העתקת שדה דב לעין שמר מחריף; נוקד מערערת

לדברי נוקד, ההחלטה לא התקבלה בתיאום עם משרד החקלאות ■ "פיתוח שדה תעופה חלופי בעין שמר, עלול לפגוע באורחות חייהם של התושבים שיסבלו מרעש וממפגע סביבתי"

המאבק נגד העתקת שדה התעופה שדה דב לעין שמר מחריף: שרת החקלאות, אורית נוקד, הגישה ערר לממשלה נגד ההחלטה.

בשבוע שעבר אישרה הממשלה להעתיק את שדה דב. בעקבות החלטה זו, הוקם מטה מאבק אזורי המשותף למועצה האזורית מנשה, שבתחום שיפוטה שוכן קיבוץ עין שמר, וכן לעיריות חדרה ובאקה אל גרביה ולמועצה מקומית פרדס חנה כרכור החוששות בעיקר מהשלכות של רעש, מפגע סביבתי ומהפקעת שטחים חקלאיים.

לדברי נוקד, ההחלטה לא התקבלה בתיאום עם משרד החקלאות. "פיתוח שדה תעופה חלופי בעין שמר, עלול לפגוע באורחות חייהם של התושבים שיסבלו מרעש וממפגע סביבתי. הדבר מחייב הליך תכנוני מלא, שקוף ומתחשב בסביבה הטבעית והאנושית, ולצערי הדבר לא נעשה".

עוד לדבריה, "המאבק הוא על עתיד החקלאות בישראל ושמירה על מקורות הפרנסה של הקיבוצים והמושבים הרבים הנמצאים באזור מנשה. מדובר באדמות מעובדות המפרנסות מאות משפחות. פגיעה במקורות ההכנסה היא פגיעה ביכולתן של אותן משפחות להתקיים".

ראש המועצה האזורית מנשה, אילן שדה, הוסיף כי "שדה התעופה לא יהיה ולא יקום אצלנו, ונפעל בכל דרך לבטל החלטה זו. מדובר בניסיון למחטף פוליטי על רקע הבחירות הארציות הקרובות במסווה של פתרון לבעיית הדיור של הזוגות הצעירים במרכז הארץ. ההחלטה התקבלה בצורה פזיזה ביותר, ללא בחינה מעמיקה של היתרי תב"ע, ללא התייחסות להיבטים סביבתיים ופיזיים הנוגעים לאוכלוסיית התושבים באזור שאורחות חייהם יפגעו מהרעש ושטחיהם החקלאים יופקעו, ללא רגישות לאוכלוסיית החוסים בבי"ח 'שער מנשה' ובהוסטל לניצולי שואה תשושי נפש הסמוכים, וללא כל תשתית ליישום ההחלטה. המאבק שלנו הוא מאבק אזורי, חוצה יישובים ותושבים ואנו פועלים בשלושה מישורים: פוליטי, ציבורי ומשפטי, תחת אחדות המטרה והדרך".