יום הבוחר

וואלה ו-ynet יתחרו הערב על לב הגולש בסיקור הבחירות בארה"ב

בחירות בארצות-הברית: ערוצי הטלוויזיה והאינטרנט

נדירות הן הפעמים שבהן נכתב טור טלוויזיה כשברקע נשמע משק כנפי ההיסטוריה. אלא שהפעם, כך נדמה, קשה מלהפריז בחשיבות הבחירות האלה לנשיאות ארצות-הברית. אני לא מתכוון לבחירות בין אובמה לרומני (את העניין הפעוט הזה אני משאיר לאזרחי ארצות-הברית) אלא לבחירות בין ynet לוואלה, שני אתרי החדשות הפופולריים בקרב הגולשים בישראל שילוו הערב (ג') בשידורים חיים את הבחירות בארה"ב.

נכון, רובנו נצפה עדיין במשדרי הבחירות המיוחדים בערוצי הטלוויזיה השונים, אבל נסו לדמיין לרגע את הבחירות הבאות בעוד 4 שנים, כשכל טלוויזיה חכמה תהיה מחוברת כבר למחשב הנייד ו/או לטלפון, וערוצי האינטרנט יהפכו לערוצי טלוויזיה שאפשר לשלטט ביניהם ב"קליק" אחד קטן. האם לא יהיה זה "המפץ הגדול" בשוק הטלוויזיה - בהנחה שעדיין אפשר יהיה לקרוא לו כך?

כמה מילים, ניירות, ועדות, החלטות וחוקים משחיתים כאן על רישיונות, רגולציה, תכנים מקוריים, הגבלות פרסום ועוד, כאשר ממש לנגד עינינו משתנה המפה? כאשר ב-ynet משיקים בגאווה אולפן טלוויזיה חדש, בעוד המתחרים מוואלה מתהדרים בינון מגל, עד לא מזמן מגיש מהדורת "מבט" כמנחה משדר יום הבחירות שלהם - ובכן, איך נשמע לכם עכשיו המיזוג הצפוי (או שלא) בין מועצת הכבלים לרשות השנייה? לא כשיירת גמלים על רקע חוף ימה של יפו בואכה אחוזת-בית בתצלום בשחור ולבן?

מאחר שמרבית הקוראים ידבקו הערב עדיין בערוצי הטלוויזיה "המסורתיים", הנה כמה נקודות: יחסית למצבו הרעוע, מציג ערוץ 10 נבחרת לא רעה לסיקור ליל הבחירות: נדב איל וגיל תמרי במטה אובמה, אורלי וילנאי וגיא מרוז במטה רומני, ובאולפן - תמר איש-שלום עם מרואיינים שונים.

ערוץ 2 מציג גם הוא את שלל הטאלנטים שלו, אם כי באופן מתון יותר, עם יונית לוי ואהרון ברנע בארצות-הברית, דני קושמרו באולפן וכמובן שגם כאן, שלל מרואיינים שינתחו ויפרשו.

מי שרוצה לעשות את זה נכון, יכול לצפות באחד מערוצי החדשות מארצות-הברית, לנשנש המבורגרים וצ'יפס ולזכור שאת המלחמה הבאה אמריקה תפסיד לא ליפנים, הרוסים או האיראנים, אלא, ככל הנראה לעודף הכולסטרול.