"לא מרגיש צורך להתנצל על כך שהייתי שכיר מצליח. העיסוק בזה בא מאנשים רעים. אני יכול לקבל את תיק הביטחון, התקשורת או הרווחה; פתוח להצעות"

יעקב פרי, שהצטרף ל"יש עתיד" של יאיר לפיד, בראיון היום בגלובס TV: "אף פעם לא הייתי דמות שגרתית" ■ "המספרים שהופרחו על שכרי - דמיוניים"

"אינני מרגיש שום צורך להתנצל על כך שהייתי שכיר מצליח. כל המספרים שהופרחו על השכר שקיבלתי דמיוניים". כך אומר יעקב פרי, ראש השב"כ לשעבר שהצטרף באחרונה לרשימת "יש עתיד" של יאיר לפיד, בראיון לגלובס TV.

פרי התייחס בראיון להערכות כי קיבל שכר של כ-100 מיליון במשך כשבע שנים: "העיסוק בנושא הזה הוא עיסוק של אנשים רעים. אני לא מתכוון להתנצל, הקדשתי כמעט 35 שנה מחיי לביטחון מדינת ישראל, הקרבתי לא מעט, יצאתי לעולם העסקים ומה קרה? הצלחתי כשכיר הרווחתי, חייתי חיים נוחים, אינני מלין על כך. אבל החלטתי לוותר על הכול, על כל משכורותיי ועל כל הנוחיות היחסית שחייתי בה, ולחזור ולתרום לציבור. אני לא מבקש מחיאות כפיים. ברשימה של יאיר לפיד מצאתי קודם כל רשימה שונה, אמתית, נקייה, שמתכוונת למה שהיא אומרת, אנשים טובים שבאים מתחומי עשייה שונה, מגוונת. רובם הצליחו בתפקידם, כמעט כולם מוותרים על ג'ובים, על מעמד".

בהמשך הריאיון אומר פרי: "אף פעם לא הייתי דמות שגרתית, לא בשירות הביטחון, לא בסלקום, לא בבנק מזרחי. לא נולדתי בנקאי, לא נולדתי איש שיווק של טלפונים או איש מכירות של טלפונים, וגם לא נולדתי איש מודיעין. את כל הדברים רכשתי, נולדתי להיות מוזיקאי, וכיוונתי את עצמי להיות מוזיקאי. מצאתי את עצמי בשירות הביטחון אבל לא התכוונתי ללכת לשירות הביטחון, התכוונתי ללמוד מוזיקה".

בתשובה לשאלה האם כבר קיבל הבטחה למיקום ברשימת לפיד, ענה פרי: "חס וחלילה. ישבתי עם יאיר לפני יותר משבועיים, הוא פרס בפני את הרשימה ושאל אותי באיזה מקום אתה רוצה להיות. אמרתי לו כל עוד אני אמצא בעשירייה הראשונה, אם אפשר בחמישייה הראשונה, זה בסדר גמור. לא עניין אותי אם אהיה מקום 3, 7 או 10".

- ומה התפקיד, התיק שתרצה?

"משהו שבו אני אוכל לתרום מכישורי ומניסיוני... יכול להיות ביטחון, יכול להיות תקשורת, יכול להיות מסחר ותעשייה, יכול להיות רווחה. אני פתוח להצעות, מה שנקרא".