משה כחלון: לפי הסקרים רוב התומכים בי היו ממצביעי לפיד

שר התקשורת בכנס אילת לעיתונות: "פרשתי כי רציתי פסק-זמן אחרי 12 שנים" ■ "אין לי שום יריבות עם נתניהו; אני תומך בו ובממשלה ואעזור לליכוד להיבחר"

"לפי הסקרים, הקהל שתמך בי היה בחלקו הקטן מהליכוד, חלק גדול ממפלגת העבודה וחלק יותר גדול מיאיר לפיד" - כך אמר היום (ג') שר התקשורת משה כחלון בכנס אילת לעיתונות. לדבריו, "הודעתי על פרישה והתכוונתי לפרוש. היו לחצים וסקר שלא אני יזמתי, והיו עשרות אלפי פניות - בפייסבוק, במיילים".

"מה זה עושה לאגו?", שאלה נחמה דואק, אשת "ידיעות אחרונות". כחלון השיב: "זה מחמיא, אבל אתה צריך לדעת מה אתה רוצה. החלטתי שאני לוקח פסק-זמן, וזה מה שאני עושה. היו פניות והיו בקשות.

"נכון, מילאתי פי מים. ההחלטה התקבלה בחמישי בלילה-שישי בבוקר, ודבר ראשון אחרי ההבדלה יצאתי עם ההודעה. נתן אשל לא הבטיח לי מאומה, לא דרשתי שום דבר ולא ביקשתי דבר. נתן אשל ביקש שאשאר, כמו חברים אחרים.

"לא היו שום איומים, ובאמת לא הגענו למקומות האלה. בניגוד ללא מעט אנשים שרוצים להיבחר, כשהגענו אל המוצר הזה בסקרים, האמון היה על סמך משהו שכבר עשיתי בניגוד לאחרים. הסחורה הייתה על המדף. אין לי ספק שלא מעט אנשים לא יאהבו את זה, ואני אחטוף. הייתה דרך עם הרבה כוויות, אבל אחטוף את המכה".

לדברי כחלון, "במשרד התקשורת עברתי לחצים הרבה יותר גדולים. זה היה משהו שרוב הפרשנים שניסו לפרש לא רוצים להאמין לי שפרשתי. אחד אמר סחיטה, אחר אמא שלו. אף אחד לא אמר 'אני לא יודע, תנו לבדוק'. כל חרושת השמועות יצאה כי לא הסכימו להאמין שזה משהו תמים - פסק-זמן אחרי 12 שנים של עבודה אינטנסיבית.

"התקשורת מנסה כבר 4 שבועות לבנות סיפור, אבל זו האמת. אומר לך עוד משהו: אין לי שום יריבות עם נתניהו. אני תומך בו ובממשלה, ואני אעזור לליכוד להיבחר". לדבריו, "לא היה שר שקיבל את הגיבוי שאני קיבלתי מנתניהו".

באשר לשאלה מתי ישוב לפוליטיקה, אמר כחלון כי הוא "עם אופציה לחזור, לא עם אובססיה לחזור". השר התעקש כי הוא לא עושה תרגיל פוליטי עם הודעתו על פרישה. "לא כולם שרים. אני אעשה מה שכולם עושים", ענה.

עוד אמר: "החיבור של הליכוד עם ליברמן הוא נכון ביותר ומבטיח שלטון. זה צעד פוליטי נכון ביותר של הליכוד".