הביטוח התחדש אוטומטית? בדקו שיש לכם פוליסת חובה

בעקבות תאונת דרכים גילה לקוח ביטוח ישיר שאין לו ביטוח חובה, כיוון שהחברה חידשה אוטומטית רק את הביטוח המקיף

רק בודדים יוותרו במודע על ביטוח רכב, ובטח כשמדובר בביטוח חובה. מסיפורו של מבוטח בחברת ביטוח ישיר עולה תמונת מצב מדאיגה - רבים מהנהגים, ככל הנראה, נוהגים ללא ביטוח חובה מבלי שהם מודעים לכך.

אותו מבוטח היה מעורב בתאונת דרכים. במעמד זה, משהזדקק לפוליסת החובה, גילה כי זה שנה שהוא אינו מבוטח, למרות שכמה חודשים לפני כן קיבל מחברת הביטוח הודעת טקסט ומייל לפיה "הביטוח חודש בהצלחה". בדיעבד הוא הבין כי הכוונה בהודעות הללו היא לחידוש פוליסות הביטוח המקיף בלבד - בעוד שהוא סבר כי מדובר גם בפוליסות החובה.

מובן שאי-אפשר להתעלם מאחריות הלקוח, שחייב לבדוק את פוליסות הביטוח שלו, לוודא שהן תקפות ולבדוק את סכומי החיוב שוודאי היו נמוכים מהרגיל.

עם זאת, מתגובת נציג השירות של החברה מסתבר כי מדובר בתופעה: "אני שומע על זה כל יום", הוא השיב ללקוח ההמום, "יש הרבה נהגים שנוסעים בלי ביטוח ואינם מודעים לכך".

המסקנה: בדקו האם ביטוח הרכב שלכם תקף - ואל תסמכו רק על כך שחברות הביטוח יחדשו את הפוליסות עבורכם.

תגובת ביטוח ישיר: "החברה דואגת לשקף בצורה ברורה ללקוח את מה שהוא רכש. המקרים בהם נוצרת בעיה הם נדירים".

תגובת המפקח על הביטוח: "חידוש אוטומטי של פוליסות ביטוח על-ידי חברות הביטוח מותר בכפוף להסכמת המבוטח. חוזה הביטוח תקף לשנה אחת, ובאחריות המבוטח לוודא טרם הנסיעה כי ברשותו ביטוח תקף. בכל מקרה, אם עולה חשש שהמבוטח הוטעה על-ידי חברת הביטוח, יש לבחון כל מקרה לגופו על-ידי מחלקת פניות הציבור של אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר".