גדי דנקנר שוב מבקש דחיית תשלומים באלרן נדל"ן

אלרן נדל"ן אמורה לשלם בסוף החודש את מלוא חוב האג"ח, כ-70 מיליון שקל, אך אין ביכולתה לעמוד בתשלום בזמן ■ גדי דנקנר: "תנו לי 4 חודשים בכדי שנוכל למכור נכס גדול במוסקבה"

שנה לאחר שאלרן נדל"ן, שבשליטת גדי ודורי דנקנר, אישרה הסדר חוב עם מחזיקי האג"ח שלה, מבקשת החברה דחיית תשלום. כך נודע ל"גלובס". באספת אג"ח שהתקיימה אתמול אמר גדי דנקנר, המכהן בתפקידי היו"ר ומנכ"ל החברה, "תנו לי 4 חודשים בכדי שנוכל למכור נכס גדול במוסקבה". אלרן נדל"ן אמורה לשלם למחזיקי האג"ח שלה את מלוא החוב, בסך כ-70 מיליון שקל, בסוף החודש, אך אין ביכולתה לעמוד בתשלום זה בזמן.

מחזיקי האג"ח חוששים ללחוץ את החברה, כדי לא להקשות עליה למכור את הנכס במחיר טוב. מנגד, הם מבקשים שלפחות הריבית, בגובה של כ-7 מיליון שקל, תשולם בזמן. בנוסף, מחזיקי האג"ח דורשים כי עבור תקופת הדחייה תשולם אותה ריבית גבוהה המשולמת היום - 12% לשנה. במקרה שמחזיקי האג"ח יסכימו להעניק לדנקנרים דחייה, נדרש אישור מביהמ"ש כדי שהאג"ח לא יימחקו מהמסחר בבורסה.

גדי דנקנר הבהיר למחזיקי האג"ח, שאין לחברה כוונה לבצע תספורת, אלא רק דחייה של פירעון האג"ח. הוא הזהיר את הנושים, שאם ישתלטו על החברה, הם ישיגו מחירים נמוכים יותר עבור נכסיה, וכי בלעדיו השותפים בנכסים לא יהיו מוכנים למכור.

התספורת הקודמת: כרבע מהחוב

אלרן מחזיקה ב-36% מבניין בן 17 קומות במרכז מוסקבה, בשם "דום פארק קולטורה", אשר מושכר לחברת תעופה רוסית. לפני אספת האג"ח דיווחה אלרן נדל"ן, כי מתקיים משא ומתן פרטני למכירת הפרויקט מול חלק מהרוכשים הפוטנציאליים. חברת התעופה, אגב, היא מועמדת מובילה לרכישתו, תמורת 250-300 מיליון שקל. הנכס מוצג בספרים של אלרן נדל"ן ורשי בשווי של 274 מיליון שקל. עם זאת, לחברת הפרויקט יש חוב של כ-20 מיליון דולר, ולכן המשקיעים באג"ח של אלרן נדל"ן מעריכים את הריקברי של האג"ח בגובה של 80 אגורות לכל 1 שקל ע.נ.

אלרן נדל"ן פעילה כיום בעיקר בתחום הנדל"ן ברוסיה, לאחר שמימשה את מרבית נכסיה בעולם. השקעה נוספת שלה, 38% ממניות פרויקט עיר המלכים באילת, נמחקה לחלוטין. החברה נשלטת בידי אלרן השקעות של גדי ודורי דנקנר כאמור, ובעלת מניות גדולה נוספת בה היא קרן מרקסטון, שמחזיקה ב-18% מההון ואשר מחקה כ-100 מיליון שקל בהשקעתה זו.

אלרן נדל"ן נקלעה למשבר בעקבות השקעותיה הכושלות בתחום הנדל"ן ברחבי העולם, ואשתקד השלימה הסדר חוב עם נושיה, אשר במסגרתו בוצעה תספורת של כרבע מהחוב. האג"ח החדשות שהנפיקה, בהיקף של כ-70 מיליון שקל, נסחרות בתשואה של אלפי אחוזים. החברה סיימה את המחצית הראשונה של 2012 בהפסד של 21 מיליון שקל, ולדוחותיה מצורפת הערת "עסק חי".