מיני מבחן דרכים: אופל אסטרה GTC - כמו שריר מתוח

ה-GTC היא אחת המכוניות היפות בפלח שלה אבל היא לא לחובבי המהירות והביצועים

בחודשים האחרונים זינק במאות אחוזים מספר מצלמות המהירות הפרושות על כבישי ישראל במסגרת פרויקט א-3. הציבור הישראלי מגיב לתופעה באותה דרך כנועה ומוכרת של "לי זה לא יקרה" ועובר על כך לסדר היום, אבל העובדות בשטח הן שזה כבר קרה ליותר מ-50 אלף נהגים מתחילת השנה ומספרם של אלה צפוי לגדול למאות אלפים בשנה, כאשר המערכת תפעל באופן מלא.

אנחנו לא יודעים אם יש למערכת א-3 השפעה מעשית וממשית על תאונות הדרכים אבל מה שבטוח הוא, שבינתיים הנהיגה בכלי רכב ספורטיביים וחזקים בישראל הפכה לסיוט. העיניים נעות כל הזמן בין מד המהירות, ה-GPS וצידי הכביש. הכבישים הפתוחים הופכים לרצף של האצות ובלימות להימנעות מנהגים היסטריים וכל סוג של הנאה מנהיגה נזנח לטובת שמירה על הרישיון.

במציאות כזו, כל מה שנשאר לחובבי ההגה זה הנאה מעיצוב ספורטיבי והתנהגות כביש מושחזת, שמאפשרת ליהנות מנהיגה גם בכבישים איטיים ומפותלים. כוח מנוע? עדיפות אחרונה. על הדרישות הללו עונה היטב האסטרה GTC החדשה של אופל. חיצונית זו ללא ספק אחת המכוניות היותר יפות בקטגוריה שלה. היא נראית כולה כמו שריר מתוח, מחרטום ועד זנב, עם חישוקים גדולים ונאים, פגוש נמוך, ספויילרים וכל שאר הסממנים של קומפקטית-חמה. זו מכונית שמסובבת ראשים ומשדרגת את הסטטוס החברתי של היושב בה, גם כאשר הרכב סטטי.

הכניסה למושבים הקדמיים דרך דלתות הצד הענקיות נוחה מאד וגם הכניסה למושב האחורי אינה דורשת גמישות יתר. תא הנוסעים דומה מאד לזה של האסטרה הרגילה. המושבים הספורטיביים עמוקים יותר, הדיפונים מעט יותר מהודרים ורמת האבזור גבוהה. פרט לכך זהו תא שימושי ומרווח, שיכול בקלות לשמש משפחה ביום-יום. התנהגות הכביש של ה-GTC מושחזת יותר משל האסטרה האצ'בק הרגילה. מתקבלת מכונית נעימה לנהיגה. היא לא תזזיתית וחדה כמו מכוניות ספורט עם הנעה אחורית, וההיגוי שלה מעט מוגבר, אבל היא זורמת בצורה הדוקה מפניה לפניה, מייצרת כוחות G מוחשיים ומחניפה לנהג.

מי שמצפה לביצועים תואמים למראה יצטרך לחפש אותם במקום אחר. מנוע ה-1.4 ליטר טורבו של ה-GTC מספק 140 כ"ס ובשילוב עם תיבה אוטומטית עם כיול סטנדרטי, המכונית מייצרת תאוצות מתונות וביצועים "משפחתיים" - אפס ל-100 קמ"ש ב-10.2 שניות ו-200 קמ"ש. הביצועים קטנים על השלדה המצוינת ומצננים את ההתלהבות אבל למרבה הצער הולמים היטב את מציאות הכבישים החדשה.

בשורה התחתונה, במחיר של 150 אלף שקל ה-GTC היא אביזר סטטוס יעיל מאד, שמביא מזור לעיניים ולא יקפח את הנהג חובב ההגה בכביש מפותל אבל גם לא יפתה אותו לאבד את הרישיון בקלות.